Slnkom Karibiku ošľahaný kubánsky obchodník s kávou Vargas pripravuje ďalší krok na upevnenie spoločenského postavenia: chce uzavrieť sobáš s bielou Američankou. Výsledok korešpondenčného rokovania s neznámou ho príjemne prekvapí - namiesto očakávanej zošnurovanej chudinky z lode vystúpi omamná Julia. Prečo mu predtým poslala takú nevýraznú fotografiu? Preto, aby sa nerozhodoval na základe vonkajších znakov. Lenže, ako sa ukáže, vonkajšie znaky majú neodolateľnú silu.
Michael Cristopher nakrútil Siedmy hriech podľa románu Cornella Woolricha. Román z roku 1957 sa volá Valčík do tmy. Temná lovestory sa odvíja ako elegantný tanec, ku ktorému nepočuť hudbu, a film Michaela Cristophera prebral tú valčíkovú ľahkosť lásky - ktorá je však klamná, len prekrýva hukot vášní, ale nevie ich udržať na uzde. Začína sa to všetko na pohľad nevinne a príjemne, prvými krokmi, pohybmi, obratmi, ale budúci rytmus je už určený v momente, keď zmyselná Julia (Angelina Jolieová) zostupuje z lode. Nepočuteľný valčík sa zrýchľuje a zrýchľuje a tanečníci nemôžu prestať, hádzaní rytmom sem a tam.
Hrdina obetuje všetko, čo má: peniaze, postavenie aj zásady. Je posadnutý láskou, ktorá ho takmer zbaví vlastnej vôle, ale prislabý na to, aby ju vytrhol z manipulátorskej náruče muža, ktorý ju kedysi ako diabol v ľudskej podobe pripravil o dušu.
Osudová čerň tohto príbehu sa veľmi nehodí pre dnešný Hollywood. Michael Cristopher sa pokúsil preniesť sa cez ňu. Pomohla mu dokonalá kulisa pozlátenej chátrajúcej nádhery kubánskych ulíc a palácov a skvelý nahnedastý macho Antonio Banderas. V románe sa tanec lásky končí, keď valčík na konci zmĺkne. Postavy znehybnejú a odpadnú. Vo filme však tanec lásky v nemilosrdnom rytme pokračuje ďalej a ďalej ako perpetuum mobile.
HODNOTENIE: *****