Svieži vietor originálnych pesničiek na novom cédečku mladého bratislavského kvarteta, ktoré má toho už dosť za sebou, prekvapí neobvyklými melódiami, aranžérskymi nápadmi a textami s výrazným šansónovým puncom.
Pritom na CD skupiny Hvozd Po kopcoch v županoch (vyd. Slnko records) ide o materiál známy z jej klubových vystúpení, posunutý do určitého „preobrazenia“ producentom Tomášom Slobodom. Ten na CD hrá na gitaru, perkusie a „pridáva“ rôzne zvuky. Nahrávku svojimi nápadmi zvýraznil a podporil hudobné motívy aj rytmické členenie skladieb a v aranžmánoch použil aj funkčne farebnú trúbku (Robo Kolář).
Základ súčasného zoskupenia tvoria sestry Lucia Chuťková (klavír, spev, hudba) a Ivana Tirpáková (gitara, akordeón, texty, hudba, výtvarné stvárnenie obalu a bookletu), aktuálne podporované osvieženou rytmikou (Peter Čaputa – basgitara, Richard Kamenický – bicie).
Príklon k zhudobňovaniu poézie vo vyše desaťročnej histórii skupiny, okrem rôznorodej pódiovej prezentácie doma aj v zahraničí, predstavujú tri demá, nahrané ešte pod pôvodným názvom kapely Lady Lazarus (podľa básne Sylvie Plathovej). Korene tvorby sú vo vlastných melódiách na české texty – básne Ivana Wernischa a preklady poézie Lorcu, Benna, Artmanna alebo LiPa. Niekomu môže spôsob práce skupiny a jej výsledok asociovať naozaj len veľmi vzdialenú podobnosť s Tornádo Lue, alebo tiež určitý príklon k bývalým alternatívnym guru Psí vojáci.
Tvorba Hvozdu však patrí k tej zvláštnej sorte zmesi štýlov, ktorá charakterizuje ich neobvyklý jazyk. Okrem ôsmich slovenských textov, dosť pripomínajúcich absurdity T. R. Fielda, je tu aj jedna prevzatá – úvodný funkčný úryvok básne rakúskeho „umelca poézie a života“ Hansa Carla Artmana.
Hudobné stvárnenie všetkých texto-básní so skokmi „od štýlu k štýlu“ a mierne intonačné vlnenie spevu, plného insitného entuziazmu, prináša diskrétne dekadentný pozitívny literárnohudobný zážitok.