V prvom rade ceremoniál. Ten slovenský bol pompéznejší. Už sme si zvykli na budovu SND, ktorá tvorcov programu láka pripraviť čo najbombastickejší program. V poriadku, otázka však znie, či sa zaujímavejšia šou nedá spraviť aj s jedným moderátorom, ako to v Česku dokázal Karel Šíp.
Druhá vec, ktorá človeku pri porovnávaní napadne, je účasť rôznych biznismenov, ktorí asi nemajú veľké skúsenosti s vystupovaním pred publikom.
Kým tí českí sa držali skôr v úzadí (prišli, odovzdali cenu a odišli), pri spomienke na výstup pána Lelkesa mnohým určite ešte aj dnes lozia po tele slimáky. No aby sme OTO len nehanili – zabrali aspoň rokmi osvedčené dokrútky s nominovanými hercami.
Čo sa týka samotných ocenených, veľké rozdiely nie sú. OTO aj TýTý sú divácke ankety, a tak vyhrá ten, kto sa zapáči najväčšej časti esemeskujúceho publika.
A tak v spravodajstve vyhrávajú čítačky správ Lucia Barmošová a Jolana Voldánová, v programoch masívne propagované a sledované kusy Česko Slovensko má talent a StarDance a v seriáloch divácky nenároční Profesionáli a Vyprávěj.
Rozdiel je len v tom, že menší slovenský trh má o tri kategórie viac a oceňuje aj čítačov športových správ a má zvlášť kategórie pre hercov a herečky v komediálnom žánri.
Na záver zásadná informácia. Na špici českej hudby zrejme dochádza ku generačnej výmene. Sedemdesiatnik Karel Gott sa tentoraz nestal spevákom roka a žezlo odovzdal Michalovi Davidovi. V päťdesiatich bol už najvyšší čas.