či náš Vidiek. Rastislav Kuttner z Pezinského Rozprávkového Divadla (P. R. D.), ktoré je hlavným organizátorom festivalu, však jedným dychom dodáva, že takéto klasifikovanie je s ohľadom na vysokú úroveň všetkých účinkujúcich a bohatosť programu veľmi ťažké a trochu nespravodlivé.
Pod názvom MZdP sa skrývajú iniciály mien tanečníka Gregora Metzgera, cirkusového umelca Martina Zimmermanna a hudobníka Dimitriho de Perrota. Názov predstavenia Gopf je skratkou výrazu pochádzajúceho zo starej švajčiarskej nemčiny, ktorý označuje niečo ako prekvapenie. Performance inšpirovaná Bauhausom je plná symbolov slobody, svetla a tepla, je to predstavenie plné poetiky v kombinácii tanca, expresívneho divadelného výrazu, architektúry a hudby, ktorá je naživo mixovaná DJ.
Fínka Hanna Antman a Francúz Sylvain Challet si založili súbor Arthur a Astride, kde dávajú novú podobu využitiu ohňa v pouličnom divadle. V rozprávke o ohni Eldträff udivujú nielen dokonalým zvládnutím techník žonglovania, hltania ohňa a akrobacie, ale aj svojou fantáziou a zmyslom pre čarovno.
Besídka legendárneho Divadla Sklep je stále rovnaká a vždy iná, plná originálnych skečov, gagov a scénok, obohatená piesňami za sprievodu živej kapely. Každý rok vzniká Besídka nová, interpretovaná súčasnými najväčšími hviezdami slávnej sklepáckej zostavy Davidom Vávrom a Tomášom Hanákom.
Z ďalšieho pestrého programu uveďme Teatro Tatro, Túlavé divadlo, Teatro Neline či GUnaGU, súčasťou festivalu je aj prehliadka mladého slovenského animovaného filmu, večerné koncerty či výstava plagátov a fotografií z uplynulých ročníkov.
Cibulák vznikol v roku 1987 ako prehliadka neprofesionálnych súborov z blízkeho okolia, no čoskoro sa jeho koncepcia zmenila a festival sa rozšíril o účasť profesionálnych divadelných súborov s príklonom k netradičným žánrom. „Tohtoročnými novinkami je workshop Pezinok Drumtown, aj v ďalších ročníkoch chceme pozývať skupiny alebo sólistov, ktorí sa venujú bubnovaniu. Začíname brnianskou skupinou Tubabu, orientujúcou sa na západoafrickú hudbu.“ Nejde o improvizáciu ani o vlastné skladby, ale o vernú reprodukciu černošskej hudby. Každý z rytmov má svoj názov a ku každému sa viaže určitá činnosť, ku ktorej pôvodne vznikol: zber úrody, svadba. Okrem pôvodnej hudby bude možné obdivovať aj pôvodné nástroje dovezené priamo z afrického kontinentu.
„Máme víziu vytvoriť počas festivalu z Pezinka bubnujúce mesto,“ hovorí Rastislav Kuttner, „jednoducho Pezinok Drumtown.“
(ba)