Koncom marca vyšiel na stránke medialne.sk rozhovor s názvom Telenovela topí domácich tvorcov. Riaditeľ Joj František Borovský si v ňom zabedákal, aké je to zlé, že konkurenčná Markíza nasadila namiesto vlastných výrobkov turecký seriálový hit Tisíc a jedna noc.
Ako povedal v kľúčovej časti rozhovoru: „Najprv sme tu x rokov nariekali, že sme krajina bez pôvodnej domácej tvorby, závideli Čechom, a teraz si sami potopíme tvorcov, ktorí píšu a nakrúcajú domáce seriály, lebo nie sú rovnako úspešní ako telenovela z Turecka. Čakal som, že miera sebavedomia niektorých ľudí bude vyššia.“
Svojím spôsobom mal pravdu. Načo sa tu doteraz tí tvorcovia trápili? Po mnohých rokoch, keď televízie okrem estrád, telerán a správ vysielali len prevzaté programy, a po mnohých neúspešných a dnes nepozerateľných pokusoch o seriál nastal konečne čas, keď scenáristi, herci i režiséri môžu byť na svoju prácu (vo väčšine prípadov) hrdí.
Ako na nich zapôsobí fakt, že turecký seriál zaberá miesto v programe Markízy celú letnú časť sezóny? A na Doma sa pred dvomi týždňami začal ďalší turecký seriál... Aké však nastalo prekvapenie, keď v tom istom čase TV Joj ohlásila, že zháňa súťažiacich do druhej série šou Farmár hľadá ženu. Toto je tá záchrana domácich tvorcov?
Asi nie. Joj je podobne ako Markíza komerčná televízia. Vysiela to, čo jej prináša peniaze a neobzerá sa pritom veľmi na kvalitu či na pôvod výrobkov. Preto dnes vo svetle Farmára vyznieva citovaný rozhovor ešte smiešnejšie ako v marci.