Odkaz na Batmana 2012 našli v hluku zavesenom na webe

Zvuk, ktorý skrýva odkaz na Twitter. Ten na ďalšiu internetovú stránku. A na nej prvá fotografia superzloducha. Batman si na ľudí vymyslel detektívku.

(Zdroj: WARNER BROS.)

Zvuk, ktorý skrýva odkaz na Twitter. Ten zase na ďalšiu internetovú stránku. A na nej prvá fotografia superzloducha. Batman si na ľudí vymyslel detektívku.

Predstavte si, že idete nakrúcať veľkofilm. A chcete, aby naň chodili fanúšikovia predchádzajúcich častí, milovníci komiksov, popkultúry, tínedžri aj technofanatici. Ako by ste prinútili ľudí, aby sa o váš výtvor zaujímali?

Nechaj to na ľudí

Ešte pred rokmi by ste možno rozoslali tlačové správy, pozvali pár vybraných novinárov urobiť rozhovor s hlavnou hviezdou, režisérom, tretím scenáristom aj nosičom kulís, možno by ste pridali nejaký škandál zo súkromia drahých filmových hviezd a po čase do kín pustili zostrih najlepších scén.

V dobe sociálnych sietí však môžete k propagácii filmu pristupovať aj inak.

Necháte ľudí, nech sami zistia niečo o vašom filme. Dáte im pár náznakov a budete sa pozerať, ako im detektívna práca ide. Tento virálny marketing sa začne samovoľne šíriť, začnú o vašom prístupe písať známe internetové stránky.

A budú vám uznanlivo tlieskať, ako inovatívne k celému procesu pristupujete.

Skrytý obrázok

V piatok sa totiž objavila internetová stránka, ktorá patrí k tretiemu Batmanovi od Christophera Nolana. Počuť na nej môžete len krátku, zhruba dvadsaťsekundovú zvukovú pasáž. Nič viac.

Lenže potom nastúpili fanúšikovia. Jeden z nich (kto vie, či aj toto nebolo súčasťou kampane) vďaka audioprogramu zistil, že v zvukovej stope sa nachádza odkaz na istý účet na Twitteri.

Ten odkazoval na ďalšiu internetovú stránku, kde sa objavila postupne sa odkývajúca mozaika, na ktorej bol superzáporák Bane. Práve ten bude Batmanovým nepriateľom v novom filme a hrať ho bude britský herec Tom Hardy.

Sociálne siete zrazu začali hovoriť o nových „objavoch" týkajúcich sa filmu. Snímka sa pritom iba začala nakrúcať a do kín zrejme dorazí až v júli v roku 2012.

Chceme viac

„Toto je skvelá kampaň," píše o nápade americká stránka Mashable a magazín Wired kričí, že chce viacero podobných záležitostí.

Ukazujú totiž, ako kreatívne sa dnes dá pristupovať k propagovaniu produktu. Aj keď ním je napríklad hollywoodsky masový veľkofilm za približne 250 miliónov dolárov.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 206
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 599
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 532
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 154
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 761
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 494
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 931
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 924
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 978
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 774

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.

Neprehliadnite tiež

Ak beriete život ako muzikál, tento film je pre vás

Do kín prichádza Baby Driver. Triler, v ktorom hrá neustále hudba.

O knihách

Orhan Pamuk: Ľudia u nás nemajú odvahu smiať sa

Rozkoš z textu, to je znamenie románov nositeľa Nobelovej ceny za literatúru. Dal nám exkluzívny rozhovor.

Lana del Rey zvykla strašiť násilím v textoch, teraz veselou hudbou

Americká popová ikona vydala nový album Lust for Life.

Tvorca Simpsonovcov má nový seriál. Jeho postavy majú opäť problém s alkoholom

Netflix o rok zverejní animovaný seriál Disenchantment.