Odkaz na Batmana 2012 našli v hluku zavesenom na webe

Zvuk, ktorý skrýva odkaz na Twitter. Ten na ďalšiu internetovú stránku. A na nej prvá fotografia superzloducha. Batman si na ľudí vymyslel detektívku.

(Zdroj: WARNER BROS.)

Zvuk, ktorý skrýva odkaz na Twitter. Ten zase na ďalšiu internetovú stránku. A na nej prvá fotografia superzloducha. Batman si na ľudí vymyslel detektívku.

Predstavte si, že idete nakrúcať veľkofilm. A chcete, aby naň chodili fanúšikovia predchádzajúcich častí, milovníci komiksov, popkultúry, tínedžri aj technofanatici. Ako by ste prinútili ľudí, aby sa o váš výtvor zaujímali?

Nechaj to na ľudí

Ešte pred rokmi by ste možno rozoslali tlačové správy, pozvali pár vybraných novinárov urobiť rozhovor s hlavnou hviezdou, režisérom, tretím scenáristom aj nosičom kulís, možno by ste pridali nejaký škandál zo súkromia drahých filmových hviezd a po čase do kín pustili zostrih najlepších scén.

V dobe sociálnych sietí však môžete k propagácii filmu pristupovať aj inak.

Necháte ľudí, nech sami zistia niečo o vašom filme. Dáte im pár náznakov a budete sa pozerať, ako im detektívna práca ide. Tento virálny marketing sa začne samovoľne šíriť, začnú o vašom prístupe písať známe internetové stránky.

A budú vám uznanlivo tlieskať, ako inovatívne k celému procesu pristupujete.

Skrytý obrázok

V piatok sa totiž objavila internetová stránka, ktorá patrí k tretiemu Batmanovi od Christophera Nolana. Počuť na nej môžete len krátku, zhruba dvadsaťsekundovú zvukovú pasáž. Nič viac.

Lenže potom nastúpili fanúšikovia. Jeden z nich (kto vie, či aj toto nebolo súčasťou kampane) vďaka audioprogramu zistil, že v zvukovej stope sa nachádza odkaz na istý účet na Twitteri.

Ten odkazoval na ďalšiu internetovú stránku, kde sa objavila postupne sa odkývajúca mozaika, na ktorej bol superzáporák Bane. Práve ten bude Batmanovým nepriateľom v novom filme a hrať ho bude britský herec Tom Hardy.

Sociálne siete zrazu začali hovoriť o nových „objavoch" týkajúcich sa filmu. Snímka sa pritom iba začala nakrúcať a do kín zrejme dorazí až v júli v roku 2012.

Chceme viac

„Toto je skvelá kampaň," píše o nápade americká stránka Mashable a magazín Wired kričí, že chce viacero podobných záležitostí.

Ukazujú totiž, ako kreatívne sa dnes dá pristupovať k propagovaniu produktu. Aj keď ním je napríklad hollywoodsky masový veľkofilm za približne 250 miliónov dolárov.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 809
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 239
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 363
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 188
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 556
  6. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 337
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 421
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 866
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 820
  10. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 764

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Výbuch na koncerte v Manchestri neprežilo 22 ľudí

Polícia potvrdila, že vo vstupnej hale sa odpálil samovražedný atentátnik.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

KULTÚRA

Dizajnérka zhodnotila naše značky: Kto nazve čipsy, že Slovakia?

Debbie Millmanová pracovala aj s Pepsi.

ŠPORT

Cígera odmietli aj Višňovský, Handzuš, Országh a Bača

To, že hráči z NHL neprišli na šampionát, berie ako podraz.

Neprehliadnite tiež

Ceny Anděl mali tento rok problémy. Nakoniec ich však získala Lenny

Na ceremoniáli bodovala dcéra Lenky Filipovej. Pozrite si zoznam ocenených.

Keď sa Slovák vyberie do sveta. Film OUT má za sebou historickú premiéru v Cannes

Režisér György Kristóf priniesol šarmantného hrdinu z východu.

Na premiéru v Cannes chcel prísť s opicou. Švédsky režisér si uťahuje zo sveta umenia

Ruben Östlund má na festivale komédiu s riaditeľom múzea v hlavnej úlohe.

Náš večerníček bodoval v zahraničí, no televízia ho odkladala. Teraz sa obáva volieb

Animovaný seriál Ivana Popoviča vznikal trinásť rokov. Konečne ho odvysielajú celý.