Odkaz na Batmana 2012 našli v hluku zavesenom na webe

Zvuk, ktorý skrýva odkaz na Twitter. Ten na ďalšiu internetovú stránku. A na nej prvá fotografia superzloducha. Batman si na ľudí vymyslel detektívku.

(Zdroj: WARNER BROS.)

Zvuk, ktorý skrýva odkaz na Twitter. Ten zase na ďalšiu internetovú stránku. A na nej prvá fotografia superzloducha. Batman si na ľudí vymyslel detektívku.

Predstavte si, že idete nakrúcať veľkofilm. A chcete, aby naň chodili fanúšikovia predchádzajúcich častí, milovníci komiksov, popkultúry, tínedžri aj technofanatici. Ako by ste prinútili ľudí, aby sa o váš výtvor zaujímali?

Nechaj to na ľudí

Ešte pred rokmi by ste možno rozoslali tlačové správy, pozvali pár vybraných novinárov urobiť rozhovor s hlavnou hviezdou, režisérom, tretím scenáristom aj nosičom kulís, možno by ste pridali nejaký škandál zo súkromia drahých filmových hviezd a po čase do kín pustili zostrih najlepších scén.

V dobe sociálnych sietí však môžete k propagácii filmu pristupovať aj inak.

Necháte ľudí, nech sami zistia niečo o vašom filme. Dáte im pár náznakov a budete sa pozerať, ako im detektívna práca ide. Tento virálny marketing sa začne samovoľne šíriť, začnú o vašom prístupe písať známe internetové stránky.

A budú vám uznanlivo tlieskať, ako inovatívne k celému procesu pristupujete.

Skrytý obrázok

V piatok sa totiž objavila internetová stránka, ktorá patrí k tretiemu Batmanovi od Christophera Nolana. Počuť na nej môžete len krátku, zhruba dvadsaťsekundovú zvukovú pasáž. Nič viac.

Lenže potom nastúpili fanúšikovia. Jeden z nich (kto vie, či aj toto nebolo súčasťou kampane) vďaka audioprogramu zistil, že v zvukovej stope sa nachádza odkaz na istý účet na Twitteri.

Ten odkazoval na ďalšiu internetovú stránku, kde sa objavila postupne sa odkývajúca mozaika, na ktorej bol superzáporák Bane. Práve ten bude Batmanovým nepriateľom v novom filme a hrať ho bude britský herec Tom Hardy.

Sociálne siete zrazu začali hovoriť o nových „objavoch" týkajúcich sa filmu. Snímka sa pritom iba začala nakrúcať a do kín zrejme dorazí až v júli v roku 2012.

Chceme viac

„Toto je skvelá kampaň," píše o nápade americká stránka Mashable a magazín Wired kričí, že chce viacero podobných záležitostí.

Ukazujú totiž, ako kreatívne sa dnes dá pristupovať k propagovaniu produktu. Aj keď ním je napríklad hollywoodsky masový veľkofilm za približne 250 miliónov dolárov.

Chcete dostať upozornenie na najnovší článok tohto autora?
Objednajte si notifikáciu priamo na váš e-mail.
Odoberať autora na email

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  2. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  3. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  5. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Liek na obezitu v reklamách nenájdete
  10. Nákupná cena dlhopisov bude čoskoro najnižšia v roku
  1. Move in immediately, if you feel like it
  2. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  3. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. V bratislavskom Poluse vystrájali čerti :-)
  9. Pred Auparkom vystúpi Veronika Rabada, chýbať nebude ani Mikuláš
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 538
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 14 192
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 13 968
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 11 261
  5. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 9 489
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 8 711
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 538
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 6 177
  9. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 230
  10. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 157

Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

EKONOMIKA

Stovkám ľudí nedali výplaty, konatelia agentúry sú vo väzbe

Stovkám ľudí - Srbom, Ukrajincom aj Slovákom z okolia Trnavy – nevyplatili zárobok.

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico sa chce vrátiť, preto útočí na médiá

Predseda Smeru chce opäť sprísniť tlačový zákon.

Komentár Zuzany Kepplovej

Marrákeš nekončí, Marrákeš trvá

Na nevyplatených Srboch by nám malo záležať.

Neprehliadnite tiež

Jakubisko pokrstil knižnú podobu Perinbaby

S myšlienkou vydať rozprávkovú knihu o nebeskej starenke prišiel režisérov syn Jorik.

Budete sa červenať? Skúšajú, ako sme pripravení prijať intimitu

Bratislavská galéria vystavuje erotickú ilustráciu.

Seriálový otecko Braňo Deák: Chýba mi veľká filmová rola

Obľúbený seriálový herec nakrúca tretiu sériu Oteckov.