Odkaz na Batmana 2012 našli v hluku zavesenom na webe

Zvuk, ktorý skrýva odkaz na Twitter. Ten na ďalšiu internetovú stránku. A na nej prvá fotografia superzloducha. Batman si na ľudí vymyslel detektívku.

(Zdroj: WARNER BROS.)

Zvuk, ktorý skrýva odkaz na Twitter. Ten zase na ďalšiu internetovú stránku. A na nej prvá fotografia superzloducha. Batman si na ľudí vymyslel detektívku.

Predstavte si, že idete nakrúcať veľkofilm. A chcete, aby naň chodili fanúšikovia predchádzajúcich častí, milovníci komiksov, popkultúry, tínedžri aj technofanatici. Ako by ste prinútili ľudí, aby sa o váš výtvor zaujímali?

Nechaj to na ľudí

Ešte pred rokmi by ste možno rozoslali tlačové správy, pozvali pár vybraných novinárov urobiť rozhovor s hlavnou hviezdou, režisérom, tretím scenáristom aj nosičom kulís, možno by ste pridali nejaký škandál zo súkromia drahých filmových hviezd a po čase do kín pustili zostrih najlepších scén.

V dobe sociálnych sietí však môžete k propagácii filmu pristupovať aj inak.

Necháte ľudí, nech sami zistia niečo o vašom filme. Dáte im pár náznakov a budete sa pozerať, ako im detektívna práca ide. Tento virálny marketing sa začne samovoľne šíriť, začnú o vašom prístupe písať známe internetové stránky.

A budú vám uznanlivo tlieskať, ako inovatívne k celému procesu pristupujete.

Skrytý obrázok

V piatok sa totiž objavila internetová stránka, ktorá patrí k tretiemu Batmanovi od Christophera Nolana. Počuť na nej môžete len krátku, zhruba dvadsaťsekundovú zvukovú pasáž. Nič viac.

Lenže potom nastúpili fanúšikovia. Jeden z nich (kto vie, či aj toto nebolo súčasťou kampane) vďaka audioprogramu zistil, že v zvukovej stope sa nachádza odkaz na istý účet na Twitteri.

Ten odkazoval na ďalšiu internetovú stránku, kde sa objavila postupne sa odkývajúca mozaika, na ktorej bol superzáporák Bane. Práve ten bude Batmanovým nepriateľom v novom filme a hrať ho bude britský herec Tom Hardy.

Sociálne siete zrazu začali hovoriť o nových „objavoch" týkajúcich sa filmu. Snímka sa pritom iba začala nakrúcať a do kín zrejme dorazí až v júli v roku 2012.

Chceme viac

„Toto je skvelá kampaň," píše o nápade americká stránka Mashable a magazín Wired kričí, že chce viacero podobných záležitostí.

Ukazujú totiž, ako kreatívne sa dnes dá pristupovať k propagovaniu produktu. Aj keď ním je napríklad hollywoodsky masový veľkofilm za približne 250 miliónov dolárov.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 891
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 256
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 688
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 162
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 6 015
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 322
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 995
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 4 916
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 551
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 044

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Švajčiari: štátny vlakový dopravca nás diskriminuje. Súťaž ušil na mieru jednému výrobcovi

Železničná spoločnosť Slovensko chce nakúpiť 25 nových vlakov za 160 miliónov eur.

KOMENTÁRE

Brexit na princípoch úprimnej spolupráce

Dosahovanie kompromisov už akoby nebolo v móde. Je načase to zmeniť.

ŽENA

Čo si obliecť na maturitu a štátnice?

Skúšky sú formálnymi udalosťami, dospelosť a úctu prejavujeme aj oblečením.

Neprehliadnite tiež

Nová Cvernovka: Komunity tu majú budúcnosť

Prvého mája sa po prvý raz otvárajú ateliéry bývalej Cvernovky v nových priestoroch.

Po zámku v Kroměříži sa preháňa Mária Terézia vo vetrovke

Narodila sa pred tristo rokmi. Teraz o nej vzniká dvojdielny film v koprodukcii štyroch krajín.

Vychovala sebeckých synov. Obetavá Baba z ľadu teraz zaujala v Amerike

Film so Zuzanou Kronerovou získal cenu za scenár na prestížnom festivale Tribeca.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop