Opernhaus Zürich patrí medzi najvýznamnejšie európske scény. Ponuke na hosťovanie Slovenského filharmonického zboru predchádzala jeho dlhoročná spolupráca s renomovanými orchestrami (Berlínski a Viedenskí filharmonici, Londýnsky filharmonický orchester) a dirigentmi (Abbado, Gatti, Maazel, Masur, Mehta), a najmä účinkovanie v Mojžišovi a Áronovi od Arnolda Schönberga vo Viedenskej štátnej opere v roku 2009.
Každé uvedenie tohto mimoriadne náročného diela je sviatkom. V Zürichu malo svetovú scénickú premiéru v roku 1957 a odvtedy sa tam neuviedlo. O to väčšie očakávania smerovali k novému naštudovaniu Christopha von Dohnányiho.
Tento dirigent má vzácnu schopnosť priblížiť aj ťažšie stráviteľné diela širokému publiku, čo aj teraz absolútne potvrdil.
Schönbergovu partitúru, ktorá často ostáva v polohe hudobného intelektuálneho rébusu, sprehľadnil, zdramatizoval a vygradoval.
Skvele na dirigentovu koncepciu nadviazal režisér Achim Freyer, ktorý dielo podal v divácky atraktívnom odľahčenom balení s mnohými odkazmi na staré umenie (Hieronymus Bosch) a ikony súčasného zábavného priemyslu (Walt Disney). Dvaja ústrední protagonisti Peter Weber (Mojžiš) a Daniel Brenna (Áron) zvládli s prehľadom všetky nástrahy náročných partov.
Hlavným sólistom v tejto opere je však zbor. Slovenský filharmonický bol staticky umiestnený v úzkom priestore nad javiskovou rampou, no dominoval celému predstaveniu.
Partitúru predniesol strhujúcim spôsobom. V každej polohe, od pianissima cez recitáciu až po monumentálne forte pasáže, znel farebne a kompaktne. Plným právom ho odmenilo zürišské obecentsvo veľkými ováciami.