„Čím viac hudby sa bude hrať, tým lepšie pre nás, hudobníkov a fanúšikov,“ hovorí promotérka Lenka Slaná z BMG Ariola. „Určite by sme takýto projekt privítali. Podporilo by to predaj hudobných nosičov na Slovensku,“ hovorí promotér Sony Music/Bonton Gabriel Drenka. Podľa neho tu vôbec neplatí, že by video mohlo zabiť hviezdy rádia - ako sa spievalo v hite Video Killed The Radio Star. „Rádiá robia pre hudbu, samozrejme, viac ako televízia.“
Zavedenie hudobnej stanice by určite pomohlo aj menšinovým žánrom. „My okrem komerčných a iných vecí ponúkame množstvo videoklipov, ktoré nemajú šancu objaviť sa vo verejnoprávnej a komerčnej televízii. Tie preferujú veci, ktoré letia. Napríklad alternatívna hudba nemá žiadnu šancu,“ hovorí Drenka. „Či takáto televízia prežije, to je už otázne,“ dodáva.
„Nemám hlavné informácie o tejto televízii, ale nie je to až taký kaskadérsky projekt ako spravodajská televízia. Nevyžaduje až také veľké náklady,“ komentuje projekt Zuzana Mistríková z Mediálneho inštitútu.
Hudobné vydavateľstvá sa často sťažujú, že nemajú na uverejňovanie svojich videoklipov v televízii miesto a klipy majú krátku životnosť. „Hudobné vydavateľstvá majú veľký problém s uverejňovaním videoklipov svojich interpretov. Maximálne ich pustia párkrát v Markíze a je koniec. Nie sú to až také drahé produkty,“ dodáva Mistríková. Novovznikajúcu hudobnú stanicu pred týždňom kritizoval riaditeľ TV Joj Richard Rybníček. „Garantujem, že nemá žiadnu šancu na úspech, pretože jej pokrytie bude približne dvadsať percent obyvateľstva a tí, čo za ňou finančne stoja, veľmi rýchlo pochopia, že sú to oknom vyhodené peniaze,“ povedal pre TASR šéf TV Joj. Reagoval tak na skutočnosť, že Rada pre vysielanie a retransmisiu neudelila televízii Joj 57. kanál v Trenčíne, ale pridelila ho novej slovenskej televíznej spoločnosti TV Servis, ktorá projekt Music Channel pripravila.
Na Slovensku bol pokus urobiť hudobnú stanicu z dnes už neexistujúcej TV Luna. V roku 2001 dostalo hudobné vysielanie TV Luna dokonca cenu Hudobnej akadémie Artmedia za rok 2000 ako počin roka.
Na domácom trhu v súčasnosti funguje niekoľko celosvetových hudobných staníc zaradených v ponuke UPC. Ich prostredníctvom chytá európsku verziu MTV aj časť obyvateľov Bratislavy. Káblová televízia ponúka za určitých podmienok aj nemeckú alternatívne ladenú hudobnú stanicu Viva 2. Majitelia satelitov chytia americkú VH1, inteligentnejšiu obdobu hudobnej TV, alebo pre starších poslucháčov stanice ako MTV Base alebo VH1 Classic.
Okrem celosvetových hudobných kanálov a ich regionálnych programov ako MTV pre Indiu, Rusko alebo USA, existujú aj národné hudobné televízne stanice. A to aj v krajinách bývalého východného bloku - v Maďarsku, Poľsku. V Rusku existuje niekoľko hudobných televíznych staníc, Petrohrad má dokonca svoju vlastnú.
PETER BÁLIK