Melancholická a zasnená výprava do sveta ambientu a elektroniky. Na rozdiel od EP 6EARS, ktoré mladá trojica s názvom Gwerkova vydala ani nie pred rokom, je debut Nada vážnejší a temnejší.
Podľa gitaristky Zsuzsi pesničky na albume navzájom komunikujú a tvoria jeden celok. „Reflektujú koniec, smrť, chýbajúce časti nášho života. Je tam veľa filozofických otázok a možno aj odpovedí. Na albume vládne prevažne temnota, ale na konci tunela sa predsa len nájde svetlo.“
Gwerkova má troch členov. Speváčku Gaspi, gitaristku Zsuzsi a Janiho, ktorý má na starosti elektronické mašinky.
Pesničky vznikajú spolu. „Jani má buď dopredu prichystaný podklad, alebo improvizuje, ja to isté spácham s gitarou, a to dovtedy, kým z toho nevznikne niečo, čo má hlavu a pätu. Gaspi medzitým napíše text a vymyslí vokály. Navzájom sa inšpirujeme,“ vysvetľuje Zsuzsi.
Touto vzájomnou inšpiráciou vzniklo sedem silných piesní spojených v konceptuálnom albume, ktorý vydalo vydavateľstvo Exitab. Masteringu sa ujal montrealský producent Jean-Patrice Rémillard, známy pod pseudonymom Pheek.
Ich hudba je jemná, romantická, smutná. To, čo znie najlepšie doma, v noci zo slúchadiel, nemusí dobre fungovať naživo. Gwerkova však na tohtoročnej Pohode presvedčila mnohých, že preniesť atmosféru štúdiovej nahrávky do priestoru im nerobí problém.
Autor: Jana Šlinská