Steve Jobs zmenil nielen technické parametre počítačov, ale aj ich dizajn.
O odchode Steva Jobsa z pozície šéfa firmy Apple sa nediskutuje iba na finančných trhoch či v IT kruhoch. On totiž nezmenil iba pohľad na používanie počítačov či empétrojok, on zmenil aj to, ako vyzerajú.
Zrejme sa stále riadil podľa prvého zadania pre dizajnéra Rona Janoffa, ktorý nakreslil zahryznuté jablko - logo spoločnosti. Spomína, že v pokynoch od Jobsa stálo jediné: „Prosím, len nech to nie je nič 'rozkošné'.“ Na ten prípad mal Janoff vraj nachystanú aj verziu bez zahryznutia.
Bolo to koncom 70. rokov, Apple vtedy prezentovala Apple II a Janoff hovorí, že Jobs bol logom nadšený, aj keď zneli varovania, že firma skrachuje už len vytlačením všetkých tých dúhovo farebných jabĺk. Nič také sa nestalo, práve naopak, vo farbách zneli dozvuky hippies a v jablku bolo všetko od múdrosti a nádeje až po pokušenie a jeho ľahkú dostupnosť
„Macintosh bol úspechom, pretože na ňom pracovali hudobníci, umelci, básnici či historici, ktorí bolí zároveň skvelí vo vývoji počítačovej techniky,“ povedal pre NY Times Jobs. „A prví ľudia, ktorí si kúpili počítače Apple Mac, boli často dizajnéri, architekti alebo novinári,“ dodal, čím naznačil, že za úspechom nie je len technika.
Prvý zlom prišiel v roku 1984 s modelom Macintosh 128K. Reklamný šot, ktorý sa objavil v televízii dokonca režíroval Ridley Scott. Hoci šlo stále viac o funkčnosť než o dizajn, fascinácia tímom Wozniak a Jobs už akoby pochádzala z toho, čo ešte len malo prísť.
Jobs v roku 1998 predstavil spoločnosti mladého britského dizajnéra. Jonathan Ive (na snímke s Jobsom) sa stal súčasťou tímu, ktorý vytvoril množstvo noviniek, medzi inými aj farebný iMac. Spolu s ním svet zistil, že počítače nemusia vyzerať iba ako kopa nevýrazného, mdlého béžového a sivého plastu.
Spolupráca pokračuje dodnes a meno dizajnéra Jonathana Ivea stojí aj pod iPodom, iPhonom a iPadom. Ako píše Guardian, už aj samotné predajne firmy Apple pripomínajú stálym zákazníkom viac štýlové kluby ako predajne.