Vzrastom trpaslík a milovník železníc Finbar McBride prišiel o svojho najlepšieho kamaráta aj o prácu. Ale zároveň zdedil starý domček v Newfoundlande, ktorý kedysi patril miestnemu prednostovi stanice. A tak sa presťahoval, pevne presvedčený, že sa tam ponorí do svojho smútku a vychutná si život osamote. Lenže stále za ním chodila maliarka z okolia a ospravedlňovala sa mu za to, že ho dvakrát skoro zrazila na ceste. A potom mu klopal na dvere zhovorčivý sused, kubánsky prisťahovalec s mobilným obchodíkom a blahoželal mu, akú kosť zbalil. Finbar sa vzdal. Najprv sa nechal prehovoriť na spoločný, ale trápne mĺkvy obed, potom s nimi občas zašiel na prechádzku popri železničnej trati, hoci ju najradšej absoloval sám, a nakoniec prišiel aj na večierok pri víne, kde si všetci traja opatrne priznali základné črty svojho života.
Režisér Thomas McCarty s filmom The Station Agent debutoval, tri roky naň zháňal peniaze. Oscarová sláva jeho drámy Micheal Clayton s Georgeom Clooneym bola vtedy ešte v nedohľadne, takže vtedy sa veľkej distribúcie nedočkal. Ale film získal cenu publika v Sundance a špeciálnu cenu poroty v San Sebastiane. McCarty odvážne obsadil trpaslíka do štandardnej úlohy muža s romantickými črtami aj chybami. Nakrútil s ním príbeh o tom, ze ľudia môžu dosiahnuť pokoj, len keď nie súsami.