24 hodín music, music, music...Od jesene 2003 každý deň

Vraj na Slovensku nie je čo pozerať? Nestačí vám STV a Markíza? TA 3 a JOJ? Nezúfajte. Na budúci rok na jeseň začne vysielať nová televízia

.

Na úvod
V prvý prázdninový deň rozhodla Rada pre vysielanie a retransmisiu o pridelení licencie na televízne terestriálne vysielanie spoločnosti TV Servis, ktorá to oslávila v miestnej reštaurácii Paparazzi. Pracovný názov Music Channel hovorí sám za seba. Žiadna rodinne univerzálna pohodička so seriálmi a osvedčenými televíznymi ležiakmi, ale 24-hodinový prúd hudby a informácií pre mladých od 15 do 35 rokov.

Menej je viac
Podľa princípu menej je niekedy viac a s odvolávkou na vznik MTV, ktorá začala vysielať z londýnskeho trojizbového bytu, rozhodli sa zakladatelia slovenského hubného kanálu preraziť na našom maličkom trhu vlastným výberom domácich a zahraničných hudobných klipov s malým počtom zamestnancov a s reálnou víziou pomalého, ale istého vzostupu.

S divákom pre diváka
Tvorcovia plánujú zaujať viacvrstvovou komunikáciou - na ploche obrazovky sa majú počas vysielania objavovať obrazové a textové prvky, ktorých obsahom budú interaktívne vstupy divákov do vysielania cez SMS a e-maily. V programe nebude politické spravodajstvo, ani klasické televízne relácie, ale "plávajúce príspevky" podľa aktuálnosti, zaradené do rôznych rubrík. Napríklad rubrika Šoučips je zo sveta šoubiznisu, Big Bang by mal sledovať prebúdzanie zaujímavých osobností a ich denný program, Chilli je publicistika na princípe skrytej kamery

Nebojí!
Na otázky novinárov, či sa spoločnosť nebojí, že skončí ako smutne známa Luna alebo VTV, optimisticky naladení zakladatelia povedali, že sledovanosť televízie Luna prudko stúpla v čase, keď sa začala podrobnejšie venovať hudobnému dianiu doma aj vo svete. Samotná Luna je však podľa nich odstrašujúci príklad toho, ako sa pracovať nemá.


A ako sa bude pracovať v novej televízii, na to odpovedali autori schváleného projektu Milan Králik a Adnan Hamzić.


Milan Králik je spoluautor projektu vzniku novej hudobnej televízie, je riaditeľom akciovej spoločnosti Rádio, a. s., a tiež spoluvlastníkom neveľkej reštaurácie a kaviarne Bagl´s v centre Bratislavy, ktorá ponúka francúzsku a slovenskú kuchyňu. Varenie je jeho hobby, každé tri mesiace vyráža do Paríža po energiu a inšpiráciu. Momentálne vymýšľa novú omáčku a v septembri obnoví jedálny lístok, v ktorom sa odzrkadlia jeho nové experimenty na kulinárskom poli, ktoré ho láka popri ceste mediálneho profesionála asi najviac.

Autorom ktorej časti projektu ste vy?
Na starosti som mal predovšetkým programovú časť. Na jej základe sme potom vytvárali rôzne modely personálneho obsadenia. Uvažovali sme o tridsiatich ľuďoch, potom minimalisticky o ôsmich, nakoniec sme zastali pri štrnástich.

Už poznáte ich mená?
Ach, keby som ich poznal, rovno ich zamestnám! Máme presnú predstavu ako majú vyzerať, myslím intelektuálne. Aj keď, v televízii nie je výzor nepodstatný, však?

Nemyslíte, že dosiahnuť na Slovensku uspokojivú symbiózu týchto dvoch zložiek v jednej osobe býva dosť výrazný problém?
Zatiaľ máme čas a priestor na to, aby sme si takýchto ľudí našli a vyškolili. Bude to ťažké. Spoliehame sa na mladých.

Na to, že dostanete hotové "individuality, charizmatické osobnosti, ktoré sú schopné byť mienkotvornými", ako ste spomínali pred novinármi?
V tom čísle štrnásť sú uvedení ľudia, ktorí sú v pozadí - profíci, ktorí dokážu tvoriť, vymýšľať a naliať formu obsahom. Máme nejakých vytipovaných z iných médií. Urobili sme si obraz o tom, čo sa tu deje. Je to niekedy šialené... Všetko zlé sme nechtiac našli, ostáva nám nájsť už len to dobré. (Smiech.) Ostatné tváre - externisti - tí, čo ich uvidia diváci na obrazovkách, to nie je až taký problém. Sú na mienkotvorný imidž. Po čase sa ošúchajú a budeme ich obmieňať, to je normálny proces.

Poznáte nejakú národnú hudobnú televíziu?
Poznám francúzsku televíziu FUN TV, bol som tam aj na stáži. Funguje na 150 m2 a, myslím, veľmi úspešne.

Na Slovensku žije jednásťkrát menej ľudí ako vo Francúzsku. Nie je to pre úspech hudobnej televízie rozhodujúci rozdiel? Plánujete aj "presahy" do zahraničia?
Presahovať by sme presahovali radi! (Smiech.) Ale reálne prichádza do úvahy len Česká republika. Nemá zmysel hrať sa na MTV.

Ako je to vlastne v Česku? Nepracujú tam na niečom podobnom?
Vzniká tam takmer paralelne hudobná televízia Kanál O, a vyzerá to tak, že vysielanie spustíme takmer súbežne.

Nerozladilo vás to?
Nie, to je len dobre. Naše vzťahy vidím ako spoluprácu, nie ako konkurenciu, nemá zmysel sa biť na takom malom segmente ako sú mladí ľudia v Čechách a na Slovensku.


Adnan Hamzić
Konateľ TV Servisu, pracuje v oblasti šoubiznisu a reklamy, absolvent réžie na VŠMU, venuje sa tvorbe videoklipov a reklamných spotov.

Kto má šancu stať sa členom vášho tímu?
Personálne naozaj nechcem predbiehať. Licenciu nám pridelia až na jeseň, dovtedy sme limitovaní v oslovovaní nových ľudí.

Budete robiť castingy po celom Slovensku?
Jedine castingy. Na moderátorské miesta potrebujeme nové, neznáme tváre.

Vašou doménou v spoločnosti je marketing. Kedy budete ziskoví?
Ak sa nám podarí dostať vysielanie aj do káblovych rozvodov, je predpoklad, že budeme mať asi 50% pokrytie územia Slovenska. Odhadujeme troj až štvorpercentnú sledovanosť, ktorá, veríme, časom vzrastie a s ňou aj perspektíva obratu reklamy zo 7% na 11%, ak nebudeme dvíhať ceny. V takom prípade nebudeme stratoví a to už je perspektívne.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  3. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 008
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 11 875
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 997
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 047
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 952
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 1 718
  7. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 713
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 463
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 374
  10. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 298

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mečiarova bývalá pobočníčka Ruskovi nepomohla

Obvineniu z prípravy vraždy sa Pavol Rusko bránil tvrdením, že zabiť chceli jeho. Anna Nagyová, ktorá ho vraj varovala, všetko poprela.

DOMOV

Fico pôjde pracovať k pásu. Na jednu noc

V rámci debaty o zvyšovaní príplatkov za prácu v noci pôjde do automobilky.

BRATISLAVA

Majiteľom garáží praskajú steny, zatarasili preto nad nimi cestu

Cestu nevlastní mesto ani mestská časť.

Neprehliadnite tiež

RECENZIA

Slovenský jazyk nestačí na hodnotenie tohto filmu. V kine je Fantastická žena

Transrodová hrdinka je v centre čilskej tragédie. Je to prelomový film.

Niet piskora, čo utrafil by Hviezdoslavov tón

Ežo Vlkolinský môže spôsobiť prudké dojatie, televízny pátos mu pomáha.

RECENZIA

Justice League je výstrahou. O chvíľu budeme mať týchto filmov plné zuby

Koľko sa ešte vydržíme zabávať na tej istej zápletke?