24 hodín music, music, music...Od jesene 2003 každý deň

Vraj na Slovensku nie je čo pozerať? Nestačí vám STV a Markíza? TA 3 a JOJ? Nezúfajte. Na budúci rok na jeseň začne vysielať nová televízia

.

Na úvod
V prvý prázdninový deň rozhodla Rada pre vysielanie a retransmisiu o pridelení licencie na televízne terestriálne vysielanie spoločnosti TV Servis, ktorá to oslávila v miestnej reštaurácii Paparazzi. Pracovný názov Music Channel hovorí sám za seba. Žiadna rodinne univerzálna pohodička so seriálmi a osvedčenými televíznymi ležiakmi, ale 24-hodinový prúd hudby a informácií pre mladých od 15 do 35 rokov.

Menej je viac
Podľa princípu menej je niekedy viac a s odvolávkou na vznik MTV, ktorá začala vysielať z londýnskeho trojizbového bytu, rozhodli sa zakladatelia slovenského hubného kanálu preraziť na našom maličkom trhu vlastným výberom domácich a zahraničných hudobných klipov s malým počtom zamestnancov a s reálnou víziou pomalého, ale istého vzostupu.

S divákom pre diváka
Tvorcovia plánujú zaujať viacvrstvovou komunikáciou - na ploche obrazovky sa majú počas vysielania objavovať obrazové a textové prvky, ktorých obsahom budú interaktívne vstupy divákov do vysielania cez SMS a e-maily. V programe nebude politické spravodajstvo, ani klasické televízne relácie, ale "plávajúce príspevky" podľa aktuálnosti, zaradené do rôznych rubrík. Napríklad rubrika Šoučips je zo sveta šoubiznisu, Big Bang by mal sledovať prebúdzanie zaujímavých osobností a ich denný program, Chilli je publicistika na princípe skrytej kamery

Nebojí!
Na otázky novinárov, či sa spoločnosť nebojí, že skončí ako smutne známa Luna alebo VTV, optimisticky naladení zakladatelia povedali, že sledovanosť televízie Luna prudko stúpla v čase, keď sa začala podrobnejšie venovať hudobnému dianiu doma aj vo svete. Samotná Luna je však podľa nich odstrašujúci príklad toho, ako sa pracovať nemá.


A ako sa bude pracovať v novej televízii, na to odpovedali autori schváleného projektu Milan Králik a Adnan Hamzić.


Milan Králik je spoluautor projektu vzniku novej hudobnej televízie, je riaditeľom akciovej spoločnosti Rádio, a. s., a tiež spoluvlastníkom neveľkej reštaurácie a kaviarne Bagl´s v centre Bratislavy, ktorá ponúka francúzsku a slovenskú kuchyňu. Varenie je jeho hobby, každé tri mesiace vyráža do Paríža po energiu a inšpiráciu. Momentálne vymýšľa novú omáčku a v septembri obnoví jedálny lístok, v ktorom sa odzrkadlia jeho nové experimenty na kulinárskom poli, ktoré ho láka popri ceste mediálneho profesionála asi najviac.

Autorom ktorej časti projektu ste vy?
Na starosti som mal predovšetkým programovú časť. Na jej základe sme potom vytvárali rôzne modely personálneho obsadenia. Uvažovali sme o tridsiatich ľuďoch, potom minimalisticky o ôsmich, nakoniec sme zastali pri štrnástich.

Už poznáte ich mená?
Ach, keby som ich poznal, rovno ich zamestnám! Máme presnú predstavu ako majú vyzerať, myslím intelektuálne. Aj keď, v televízii nie je výzor nepodstatný, však?

Nemyslíte, že dosiahnuť na Slovensku uspokojivú symbiózu týchto dvoch zložiek v jednej osobe býva dosť výrazný problém?
Zatiaľ máme čas a priestor na to, aby sme si takýchto ľudí našli a vyškolili. Bude to ťažké. Spoliehame sa na mladých.

Na to, že dostanete hotové "individuality, charizmatické osobnosti, ktoré sú schopné byť mienkotvornými", ako ste spomínali pred novinármi?
V tom čísle štrnásť sú uvedení ľudia, ktorí sú v pozadí - profíci, ktorí dokážu tvoriť, vymýšľať a naliať formu obsahom. Máme nejakých vytipovaných z iných médií. Urobili sme si obraz o tom, čo sa tu deje. Je to niekedy šialené... Všetko zlé sme nechtiac našli, ostáva nám nájsť už len to dobré. (Smiech.) Ostatné tváre - externisti - tí, čo ich uvidia diváci na obrazovkách, to nie je až taký problém. Sú na mienkotvorný imidž. Po čase sa ošúchajú a budeme ich obmieňať, to je normálny proces.

Poznáte nejakú národnú hudobnú televíziu?
Poznám francúzsku televíziu FUN TV, bol som tam aj na stáži. Funguje na 150 m2 a, myslím, veľmi úspešne.

Na Slovensku žije jednásťkrát menej ľudí ako vo Francúzsku. Nie je to pre úspech hudobnej televízie rozhodujúci rozdiel? Plánujete aj "presahy" do zahraničia?
Presahovať by sme presahovali radi! (Smiech.) Ale reálne prichádza do úvahy len Česká republika. Nemá zmysel hrať sa na MTV.

Ako je to vlastne v Česku? Nepracujú tam na niečom podobnom?
Vzniká tam takmer paralelne hudobná televízia Kanál O, a vyzerá to tak, že vysielanie spustíme takmer súbežne.

Nerozladilo vás to?
Nie, to je len dobre. Naše vzťahy vidím ako spoluprácu, nie ako konkurenciu, nemá zmysel sa biť na takom malom segmente ako sú mladí ľudia v Čechách a na Slovensku.


Adnan Hamzić
Konateľ TV Servisu, pracuje v oblasti šoubiznisu a reklamy, absolvent réžie na VŠMU, venuje sa tvorbe videoklipov a reklamných spotov.

Kto má šancu stať sa členom vášho tímu?
Personálne naozaj nechcem predbiehať. Licenciu nám pridelia až na jeseň, dovtedy sme limitovaní v oslovovaní nových ľudí.

Budete robiť castingy po celom Slovensku?
Jedine castingy. Na moderátorské miesta potrebujeme nové, neznáme tváre.

Vašou doménou v spoločnosti je marketing. Kedy budete ziskoví?
Ak sa nám podarí dostať vysielanie aj do káblovych rozvodov, je predpoklad, že budeme mať asi 50% pokrytie územia Slovenska. Odhadujeme troj až štvorpercentnú sledovanosť, ktorá, veríme, časom vzrastie a s ňou aj perspektíva obratu reklamy zo 7% na 11%, ak nebudeme dvíhať ceny. V takom prípade nebudeme stratoví a to už je perspektívne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  2. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  5. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  6. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  7. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  10. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 28 502
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 640
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 447
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 839
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 557
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 841
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 757
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 128
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 218
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 009

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

O zelený dres sa môže Sagan obrať už len vlastnou chybou

Po troch alpských etapách odstúpili piati výborní šprintéri.

SPIŠ KORZÁR

Pred povodňou v Starej Lesnej utekali dovolenkári aj miestni

Rekreanti skončili v škole, osadníci na úrade.

SPIŠ KORZÁR

V okrese Poprad vyhlásili mimoriadnu situáciu

Ohrozený je most na hlavnom ťahu do Poľska.

Neprehliadnite tiež

Prečo sa tak nenávidíte? Prví diváci nedokázali muzikál West Side Story odsedieť do konca

V legendárnom filme našiel Steven Spielberg vysnívanú tému.

Vladimír Obšil: Telo na javisku prestáva bolieť. Divadlo je zázrak

Parkinsonova choroba mu komplikuje život, ale dostal sa s ňou až k nórskemu kráľovi.

Talianov doháňame v politickom systéme, ale v kine ešte nie

Sorrentinov film Božský je o politikovi spojenom s organizovaným zločinom.

O knihách

Spisovatelia napísali knihy, ako sa im rozpadol vzťah. Nič viac sa o tom nedá povedať

Nicole Krauss trvalo sedem rokov, kým vydala novú knihu