Obdivovateľov speváčky Adriany Kučerovej v lete zaskočila informácia, že zdravotné problémy, pre ktoré odriekla vystúpenie s Dmitrijom Hvorostovským na festivale Viva Musica!, si vyžadujú dlhší hlasový pokoj. V prípade operných spevákov totiž podobné správy neraz signalizujú vážne komplikácie v kariére. V októbri však už meno našej momentálne najpopulárnejšej opernej umelkyne figuruje na plagátoch Theater an der Wien - divadla, ktoré sa slovenským fanúšikom opery určite oplatí zaradiť do kalendára (podľa čoraz častejšej slovenčiny v hľadisku tak už nejeden z nich urobil).
Útulný operný stánok stojaci v susedstve gurmánskeho raja Naschmarktu sa profiluje inscenáciami diel, s ktorými sa hocikde nestretnete, v hudobno-inscenačných podobách, aké len tak ľahko nezažijete.
Do tejto kategórie patrí aj Händelov Xerxes, v sviežej inscenácii Adriana Noble a fascinujúcom hudobnom naštudovaní Jeana-Christopha Spinosiho.
Adriana Kučerová v ňom stvárnila postavu krásnej Romildy, príčiny sporu dvoch kráľovských bratov. Part s tragickým hudobným nábojom je odlišného rodu, než doterajšia dievčenská Morgana, koketná Adina, prešibaná Norina či roztomilá Zuzanka. Kučerovej čarovne dievčenský soprán znie odrazu ženskejšie, chichotavý zvonček sa transformoval do vážnejšieho okrúhlejšieho tónu, hlas nabral na objeme a sýtosti.
V decembri čaká Adrianu Kučerovú séria Nápoja lásky v prestížnej bavorskej Štátnej opere. Webová stránka Slovenského národného divadla jej hosťovanie v dohľadnom čase neavizuje.