POPRAD - Ešte do konca týždňa je v Elektrárni Tatranskej galérie v Poprade sprístupnená výstava výsledkov VII. ročníka Letnej fotoškoly Domu fotografie 2002, ktorá prezentuje to najlepšie z každej fotografickej triedy.
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Pohľad do ateliéru fínskeho lektora Kari Holopainena, ktorý v experimentálnej dielni Letnej fotoškoly Domu fotografie realizoval výuku historickej tlače „polymérovým procesom“ grafickej techniky pre fotografiu. FOTO - ROBO KOČAN & DOM FOTOGRAFIE
Ako hovorí autorka a kurátorka projektu Lucia Benická, „práce Letnej fotoškoly ostávajú po skončení výstavy v archíve Domu fotografie. Následne sa spracovávajú pre výstavné prezentácie, ako aj dokumentáciu. Z tohto ročníka plánujeme realizovať CD-rom, ale radi by sme publikovali katalóg, ktorý k dielňam vyšiel naposledy v roku 1999.“
Na tohtoročnej Fotoškole Domu fotografie bolo akreditovaných 129 účastníkov z deviatich krajín sveta, ktorí pracovali v 14 dielňach s rôznym tematickým zameraním pod vedením šestnástich významných fotografov. Najvýznamnejšou súčasťou siedmeho ročníka bola konferencia Network, venovaná problematike súčasnej východoeurópskej fotografie. V rámci konferencie sa uskutočnili semináre k inštitucionálnemu rozvoju zastúpených organizácií, semináre k aktuálnej problematike v súčasnej fotografii, ako aj seminár na tému Iná krajina za účasti 17 galeristov, kurátorov, kritikov fotografie a fotografov z jedenástich krajín sveta.
„Po rokoch etablovania sa na zahraničnej fotografickej galerijnej scéne sme minulý rok získali grant pre realizáciu Centra súčasnej fotografie vo východnej Európe,“ hovorí Lucia Benická. „Toto štartovacie stretnutie východoeurópskych galeristov tohto roku vytvorilo vhodné fórum pre ďalšie realizácie výmenných projektov a zázemie pre budovanie nových kontaktov.“ (pet)