Ako tvorím
Divadelníčka Darina Abrahámová
„Duša sa má na čo tešiť a telo to musí zvládať,“ hovorí o najbližších pracovných plánoch Darina Abrahámová, a svoj bohatý kalendár vzápätí anatomicky porciuje. „Moje nohy smerujú na zájazdy s predstavením Mestského divadla P. O. Hviezdoslava Goldbergovské variácie od Georga Taboriho a Štepkovou hrou Len tak prišli z repertoáru Radošinského naivného divadla.“
V týchto inscenáciách sa predstaví ako herečka, a aj keď jej ďalšia položka je tiež spojená s cestovaním, prednosť pri jej charakteristike dostáva žalúdok. Možno aj preto, že sa týka ďalšej z množstva jej divadelných aktivít, pre ňu však určite nie najčastejšiu. „Žalúdok zažíva príjemnú trému pred čítacími skúškami hry Arnolda Weskera Ženy vždy přežijí!, ktorú budem v pražskom Studiu DVA režírovať.“
Po hereckých a režisérskych úlohách prichádza na rad dramaturgia, čo je jej najfrekventovanejšia profesia, hoci nie každý vie, že Abrahámová je absolventkou divadelnej a filmovej vedy na VŠMU („odbor dramaturgie tam v čase môjho štúdia nebol“). Po absurdnom zrušení interných dramaturgických postov v Činohre SND, kde zastávala funkciu šéfdramaturgičky, pôsobí už druhý rok v Mestskom divadle Žilina. Tam teraz dramaturgicky pripravuje hru Viliama Klimáčka Beat („to sú také slovenské Pelíšky“), ktorú režíruje Eduard Kudláč. „Mám jej plnú hlavu,“ neopúšťa zvolenú terminológiu, „a brutálne držím palce tomuto režisérovi, aby mu na hosťovačke v Košiciach vyšlo naštudovanie Dostojevského Zločinu a trestu.“
S jej dramaturgiou sa však pravidelne stretávame aj v iných divadlách, už u spomínaných radošincov či v bratislavskom GUnaGU (kde je aj často vyhľadávanou herečkou), ale z externej pozície aj v SND, kde má „na pleciach“ inscenáciu Aj kone sa strieľajú v réžii Martina Hubu, a v Mestskom DPOH - tam je to Klimáčkova komédia Pygm@lion.sk.
Vo výpočte „zásahov“ nákazlivého, ale krásneho divadelného vírusu sme si na záver nechali tvár, ktorá je u Dariny Abrahámovej večne vysmiata. No teraz ju čaká jej pokerová podoba, v rakúsko-česko-slovenskom divadelnom projekte Poker Face má na starosti nielen dramaturgiu, ale zahrá si aj hlavnú úlohu.