SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Kto vyhral súťaž na tému Sme k smrti pobavení?

Reklama na život má za sebou siedmy ročník. Víťazné videá sú 33 amused, Shopping a Batman is Back.

Reklama na život má za sebou 7. ročník. Tohtoročná téma bola Sme k smrti pobavení! Súťaž prebieha od januára do mája, a prihlásené boli filmy z 5 štátov, predovšetkým z Maďarska, Česka a Slovenska. Medzinárodná komisia rozhodla o víťazoch, ktorí boli vyhlásení na slávnostnom ceremoniáli v Bratislave v Istropolise v piatok 18. mája v rámci dňa Zlatý klinec, najlepšie reklamy Slovenska.

Víťazom sa stal slovenský filmár Peter Kotrha, strihač, ktorý cez tragický príbeh o znásilnenom chlapcovi mužom, ktorého pre jeho humor nazývajú Pogo the Clown a ktorý znásilnil a zavraždil 33 nezletilých chlapcov, vyrozprával v jednej minúte ucelený príbeh o pedofílii.

Druhé miesto získala tragikomická minútka maďarského režiséra Mecseki Szaba o žene, ktorá hlad prekryje kúpou spodného prádla za posledné peniaze.

Tretie miesto získal taktiež maďarský film Batman is Back, režiséra Ábela Viskyho, ktorý humorným a odľahčeným spôsobom hovorí o kríze a jej zvláštnych dopadoch na mladých ľudí.

Súťaž si udržala kvalitu prihlásených videí, ale oproti predchádzajúcim ročníkom mal dopad krízy, frustrácia z predčasných volieb a kauzy gorila, veľký dopad na výber témy. Našťastie sa mladí režiséri vedia aj na tie najťažšie existenciálne témy pozrieť s nadhľadom a ľahkosťou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 707
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 864
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 574
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 111
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 744
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 330
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 727
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 465
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 259
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 109
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.