Bratislave blízky Burgenland neponúka iba kúpele, cyklistické trasy a pivnice miestnych vinárov. Tí kultúrychtiví majú možnosť navštíviť napríklad krásny zámok Eszterházyovcov v Eisenstadte s aktuálnou výstavou Apartmány kňažnej či predstavenie Straussovho Netopiera na jazernom javisku v Mörbischi. Alebo zažiť úžasnú atmosféru kameňolomu v St. Margarethen, unikátnom prírodnom amfiteátri, ktorý pojme viac než štyri a pol tisíca divákov.
Operný festival vychádza v ústrety širokému obecenstvu - servírujú sa divácky atraktívne tituly vo výtvarne pôsobivých realistických inscenáciách. Tohtoročná Bizetova Carmen popri krásnej scéne veľmi dômyselne využíva aj kameňolom, čo dodalo autentickú atmosféru najmä tretiemu dejstvu. V obrovskom priestore ani konské povozy či nákladné auto nepôsobia nepatrične. Režijné poňatie Roberta Herzla, ktorý mal tristo účinkujúcich pod dokonalou kontrolou, dokázalo, že ani tradičné operné divadlo nemusí byť „zatuchnuté“, ak sa robí poctivo, herecky prirodzene a bez trápnych inscenačných klišé.
Hudobnému naštudovaniu Alfreda Eschwého nechýba dramatický ťah, len si treba odmyslieť technické ozvučenie orchestra i spevákov, ktoré je nutnou daňou priestoru. V premiérovom obsadení viac než bezkrvný mezzosoprán Talianky Tiziany Carraro (Carmen) vynikol pekný kovový tenor Dimitriosa Flemotomosa (Don José) a mužný barytón Josefa Wagnera (Escamillo). V malej postavičke Morálesa sa mihol čerstvý absolvent bratislavskej VŠMU Aleš Janiga, festivalové zborové teleso zase posilnila dvadsiatka zboristov zo SND.
Festival potrvá do 26. augusta, na pláne je tridsaťjeden predstavení.