Práve vďaka nemu diváci uverili, že E. T. mimozemšťan je skutočne citlivá bytosť, ktorá chce ísť domov. Dokonca aj sám jeho tvorca hovoril, že keď si pozrel film, na konci mal slzy v očiach.
Taliansky dizajnér Carlo Rambaldi (15. 9. 1925 - 10. 8. 2012) bol otcom jedných z najznámejších postáv Hollywoodu. V časoch, keď sa ešte nepoužívali počítačové efekty, dokázal vytvoriť pre divákov uveriteľnú príšeru vo Votrelcovi, rovnako aj King Konga.
Expert na špeciálne efekty na začiatku pracoval najmä na talianskych filmoch. A bol skutočne dobrý. Jedného talianskeho režiséra dokonca súdili za brutalitu, keď sa vo filme objavili rozseknuté psy. Zachránil ho Rambaldi, keď priniesol pred súd dôkaz, že išlo len o jeho špeciálne efekty.
Najväčšiu slávu však zažil v Hollywoode v 70. a 80. rokoch. Spolupracoval na filmoch ako Blízke stretnutie tretieho druhu od Stevena Spielberga, Duna či Barbar Conan. Za 13-metrového King Konga, Votrelca a E. T. mimozemšťana získal aj Oscara.
„Carlo Rambaldi bol E. T.-ho Geppetto,“ povedal podľa New York Times Spielberg narážajúc na rozprávkovú postavu, ktorá vystrúhala Pinocchia. Známeho mimozemšťana vytvoril expert na mechatroniku z ocele, polyuretánu, gumy, hydrauliky a elektroniky.
Vďaka tomu mohol E.T. urobiť 150 pohybov, ako mračiť obočie či naťahovať krk. A získal si srdcia divákov po celom svete. „Úspech E. T. mimozemšťana znamená, že už nie je dôležité mať vo filme Marlona Branda či Johna Travoltu,“ povedal Rambaldi podľa New York Times.
So špeciálnymi efektmi skončil, keď sa začali vo filmoch presadzovať digitálne triky. Tie odmietal. „Je to, akoby kúzelník prezradil svoje kúzla,“ povedal raz.
Známemu mimozemšťanovi dal 150 pohybov. FOTO - SITA/AP