Film režiséra Kim Ki-duka o mieste, kde sa platí končatinami získal Zlatého leva na prestížnom festivale. Cenu za réžiu a najlepší herecký výkon si odniesla novinka The Master o náboženskej sekte v Amerike 50. rokov.
Brutalitou zapadá do novodobej vlny kórejských filmov, ukazuje drsnú podobu ekonomickej recesie a ponúka aj paralelu s antickou tragédiou. Takto recenzenti opisujú novinku Pieta režiséra Kim Ki-duka.
Za príbeh nekompromisného úžerníka, ktorého zmení žena tvrdiaca, že je jeho matkou, cez víkend dostal hlavnú cenu festivalu v Benátkach. Hollywood Reporter o filme napísal, že je hlbokou psychologickou štúdiou tak chudobného miesta, že ľudia v ňom musia platiť aj svojimi končatinami". Pieta vyhrala aj rebríček kritikov, ktorých názory zrátal festivalový denník Venezia News.
Film o počiatkoch americkej sekte v 50. rokoch, ktorá pripomína scientologickú cirkev vyniesol Paulovi Thomasovi Andersonovi Strieborného leva za réžiu. The Master uspel aj vďaka skvelým výkonom - cenu pre najlepšieho herca si rozdelili Philip Seymour Hoffman, ktorý si zahral charizmatického vodcu sekty a Joaquin Phoenix vďaka postave mladíka, ktorý sa stane jeho pravou rukou
Porote benátskeho festivalu, ktorý je najstarší na svete, sa najviac páčil výkon herečky Hadas Yaronovej. Tá v izraelskom filme Fill the Void stvárnila ženu z ortodoxnej židovskej rodiny, čo sa musí vydať sa muža, ktorého videla len jediný raz v živote.
Špeciálnu cenu získal rakúsky filmár Ulrich Seidl s filmom Paradies: Glaube, za scenár ocenili Oliviera Assayasa za politickú drámu Apres Mai.
Autor: kul