Veľmi dobre sa uchytil cyklus Excelentné rôznosti, prudko stúpol záujem o šansóny a nárast počtu divákov zaznamenali aj na komorných koncertoch. Ďalšie cykly mali stabilnú návštevnosť.
"Na niektorých programoch Autor a dielo sedeli návštevníci aj za účinkujúcimi, čiže akoby na javisku," uviedol dnes pre TASR riaditeľ Mestského kultúrneho strediska (MKS) Pavel Schwarz.
Podľa neho tento multižánrový medzinárodný kultúrny festival pre Bratislavčanov a návštevníkov mesta si seriózne upevnil svoje postavenie ucelenou a prehľadnou dramaturgiou i profesionálnou úrovňou účinkujúcich. Ani jeden z desiatich cyklov netrpel nezáujmom a celkove bola v priemere vypredaná kapacita hľadiska na 70 percent. Organizátori tak vraj majú dôvod na príjemnú spokojnosť a aj v európskom porovnaní sa im podarila vynikajúca vec.
"Do letnej ponuky dávame programy, ktoré nie sú v bežnom repertoári súborov," zdôvodnil Schwarz. Niektoré z nich sú doslova unikátne. Napríklad koncert Vé štvorka hrá na ústnej harmonike, na ktorom účinkovali hudobníci zo SR, ČR, Maďarska a Poľska možno bude mať na budúci rok pokračovanie, o ktoré spontánne prejavili záujem účinkujúci.
Z množstva podujatí počas troch mesiacov zrušili iba päť. Z nich jedno pre lejak na nádvorí Vysokej školy múzických umení (VŠMU) a štyri kvôli povodniam v Prahe, ktoré znemožnili pricestovanie umelcov.
Medzinárodný rozmer je ďalšou prednosťou festivalu. K umelcom z plánovaných 24 krajín sa dodatočne zaradilo Švajčiarsko a tak ich počet v 27. ročníku KL dosiahol rekordných 25 krajín.
MKS neplánuje do budúcnosti zásadnejšie zmeny v centrálnej dramaturgii festivalu. Iba má obavy o priestor na nádvorí VŠMU, o ktorý sa zaujímajú reštituenti. "Bude ho škoda, pretože niečo podobné v Bratislave nemáme," dodal Schwarz.