Škoda, že výnimočných interpretov, ako je Milan Paľa, u nás nemáme možnosť vidieť na pódiách častejšie. V stredu večer odohral v Dvorane VŠMU 90–minútový sólový koncert.
Nesmierne náročný program tvorili klasici 20. storočia Prokofiev a Stravinskij, aj u nás prakticky neznámi expresionisti Ernst Křenek a Karl Amadeus Hartmann. Jeho vhľad, silný interpretačný názor a zápal odrážajúci jeho vek nenechal nikoho z divákov chladným.
Po ukončení štúdia na banskobystrickom konzervatóriu Jána Levoslava Bellu pokračoval Milan Paľa v štúdiu na prestížnej Universität für Musik und darstellende Kunst vo Viedni a štúdium ukončil na JAMU v Brne.
Popritom absolvoval množstvo majstrovských kurzov, napríklad u Vladimira Spivakova, Semiona Jaroševiča či Jeana Guillou. Je držiteľom množstva domácich aj zahraničných ocenení a ako sólista spolupracoval s našimi najlepšími telesami a napríklad aj s Petrohradskou filharmóniou či Státní filharmonií Brno.
V súčasnosti sa Milan Paľa intenzívne venuje nahrávaniu husľovej hudby slovenských skladateľov. Tá v ňom našla výnimočného interpreta, cenu Ľudovíta Rajtera získal právom. „So Slovákmi už končím,“ vraví mladý Prešovčan a dodáva, že po dokončení posledných CD so slovenskou tvorbou presedlá na program vyznačený predvčerajším koncertom.
Festival Spolku koncertných umelcov, ktorého súčasťou bol včerajší výnimočný koncert, zapĺňa biele miesto v štruktúre bratislavských podujatí, ktorá akosi opomína špičkových mladých interpretov.
Autor: Alexander Platzner, autor je hudobník