Slovenské národné divadlo nezaplatilo 5460 eur iba za zmenu farby svojho loga. „Predmetom zákazky pre SND nebola iba zmena farebnosti loga baletu zo zelenej na bielu. Zmenili sme aj logo opery a celkové logo SND,“ povedal Pavol Rozložník z grafického štúdia IQ DESIGN Studio.
V stredu divadlo predstavilo redizajn loga s vysvetlením, že išlo o výhodnú sumu. Pôvodnú zelenú farbu v logu Baletu nahradila biela, ktorá je podľa marketingového riaditeľa Daniela Rabinu „univerzálne kombinovateľná“. „Je nevyhnutné, aby sa SND vyjadrovalo v národných farbách,“ dodal generálny riaditeľ Marián Chudovský.
Požiadavka divadla nebola podľa Rozložníka jednoduchá. „Biely štvorec na bielom podklade funguje vo voľnom umení, ale nie je vhodný napríklad v inzercii. Bolo treba vyriešiť umiestnenie na rôznych podkladoch a štruktúrach.“
Okrem farebnosti riešilo štúdio aj kompozíciu loga, zmenu usporiadania jednotlivých súborov, celkovú zmenu propagácie SND a umiestnenie loga na rôznych materiáloch a nosičoch. „Toto všetko bolo potrebné technicky zadefinovať a zapracovať do dizajn manuálu,“ vysvetlil Rozložník. Nové logo začne divadlo používať v marci.
Autor: jem