Vstup na večierok s Leonardom DiCapriom nie je úplne zakázaný

Očakávané filmy z Cannes môže občas vidieť aj iné ako privilegované publikum.

Dom Jaya Gatsbyho (vo filme Baza Luhrmanna ho hrá Leonardo DiCaprio) sa pravidelne plní neznámymi hosťami.(Zdroj: CONTINENTAL FILM)

Málokedy sa stáva, že sa filmy z festivalu v Cannes okamžite dostanú k ľuďom, ale v prípade Veľkého Gatsbyho sa tak stalo.

Začíname sezónu dlhých letných večierkov, povedal austrálsky režisér Baz Luhrmann pred cestou do Cannes, kde jeho film Veľký Gatsby otvorí v stredu večer najväčší filmový festival.

Organizátori ho preto aj chceli, že tento film je sám osebe veľkým večierkom – hlavnú úlohu v ňom hrá Leonardo DiCaprio, a teda svetové médiá sa na to ochotne prídu pozrieť.

Ale pre koho bude ten večierok?

Festival nemá problém

Obyvatelia Cannes asi najlepšie vedia, aké ťažké je dostať lístok do kina, ak sa im ho práve nepodarí vyhrať v žrebovaní na radnici.

Na tento festival majú prístup v podstate len profesionáli, verní filmoví amatéri musia už od siedmej ráno vystávať pred festivalovým palácom, čakať a pýtať sa, či niekto nemá lístok navyše.

Luc Besson mal sedemnásť, keď sa nelegálne predieral na projekcie, o čosi neskôr tam novinári vypískali jeho film Magická hlbočina, lebo neodhadli, aký úspech ho čaká – a nakoniec bol aj predsedom poroty. Stále mu to však nestačilo k spokojnosti.

Preto pred šiestimi rokmi vymyslel a zorganizoval projekcie na parížskych predmestiach.

Francúzi, ktorí si mysleli, že pre nich existujú len uletené komédie, mohli zrazu vidieť rozličné žánre a nevídané témy. A hneď deň potom, ako sa film premietol v Cannes.

Mesto na to nemuselo minúť nič a ani festival nemal problém. Besson sa len musel dohodnúť s distribútorom a producentom filmu, aby po svetovej premiére rýchlo poslali kópiu do Paríža.

Na odpor distribútora narazili napríklad pri filme 11. hodina, ale stačil jeden telefonát Leonarda DiCapria a problém sa vyriešil.

Hercovi záležalo na tom, aby predmestia videli film, ktorý mohol zvýšiť citlivosť voči ekologickým starostiam.

g1_res.jpg

Tragické šampanské

Mnohé filmy z Cannes sa na Slovensko nikdy nedostanú a mnohé meškajú, ale situácia sa zlepšuje.

Festival tak veľmi chcel otvárať s Gatsbym, až mu nakoniec neprekážalo, že svetová premiéra bola už minulý týždeň v USA. A vďaka tomu, že film sa vzápätí bleskovo rozšíri aj do Európy, vo štvrtok ho uvidíme už aj my.

Slovenská distribučná spoločnosť dokonca pripravila desať premietaní už na stredu. V mimobratislavskej sieti kín Cinemax sa Gatsby pustí pár minút po tom, ako sa začne v Cannes.

Film má mužského hrdinu a tragický podtón, ale distribútor zhodnotil, že sa bude hodiť do programu takzvanej babskej jazdy.

„Je to naša tradičná akcia, býva raz mesačne,“ hovorí za Continental film Lukáš Gira. „V USA sa už filmu veľmi darí, odhadujeme, že aj tu bude lákať do kín Leonardo DiCaprio. Máme skúsenosť, že na túto akciu nechodia len ženy, zvyknú chodiť aj v pároch. My im k tomu ponúkneme šampanské.“

g2_res.jpg

Sú takí, čo nemôžu chýbať

Festival v Cannes sa začne v stredu. V súťaži sú známe mená.

Festival v Cannes sa zvykne hrdiť tým, že objavuje nové filmárske talenty. Niekedy sa naozaj stane, že do hlavnej súťaže sa dostane film debutanta, prípadne že aj vyhrá.

Väčšinu mien na zozname však zvyknú tvoriť mená známych a populárnych režisérov.

Podozrenia, že dostávajú prednosť pred inými režisérmi, festival skúša vyvrátiť tým, že prosto nakrútili najlepšie filmy. Tento rok medzi ne patria napríklad:

Steven Soderbergh: Behind the Candelabra

Jim Jarmusch: Only Lovers Left Alive

Ethan a Joel Coen: Inside Llewyn Davis

Nicolas Winding Refn: Only God Forgives

Roman Polanski: Venus in Fur

Paolo Sorrentino: La grande belleza

Kristína Kúdelová

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 626
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 173
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 792
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 571
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 482
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 219
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 216
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 110
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 073
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 065

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Mária Terézia nechcela, aby sa Gemer vyľudnil. Pomohli čerešne

Nemajú nič, čo si nedopestujú. Život na lazoch je zložitý.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

Neprehliadnite tiež

Organizátor Grapu: Zvažovali sme evakuáciu festivalu

Piešťanský festival potrápilo najmä počasie, návštevníci mu vyčítali hygienu a zvuk.

Michal Novinski: Fujara je geniálny nástroj, ale orchestru sa nechce prispôsobiť

Úspešný autor filmovej a divadelnej hudby rozpráva o spolupráci s oscarovým režisérom Janom Svěrákom.