Bratislavské divadlo Aréna začalo po krátkej pauze vynútenej povodňami na Dunaji opäť hrať. Žeby aj preto posledné predstavenie muzikálu Rent v tejto sezóne tak srdečne prijali? Diváci bez snobizmu, ktorý sprevádza premiéry, spontánne vytlieskali takmer každú pesničku.
Uznanie si naozaj zaslúžilo náročné hudobné naštudovanie, pod ktorým je podpísaný Anton Popovič, ale aj výborné hlasy viacerých účinkujúcich. Milena Minichová dokázala, že nepatrí len do romantických seriálov, ale že svojím hlasom dokáže zaplniť veľkú sálu. Nielen jej postava Mimi mala svoj predobraz v Pucciniho Bohéme, muzikál Rent je o niekoľkých mladých ľuďoch, ktorí nemajú na nájomné, ale nechcú sa z vlastných snov dať vysťahovať.
Natália Puklušová vynikla v postave performerky Maureen, aj Viktória Matušovová v postave jej partnerky predviedla, že jej niekdajšie víťazstvo v šou Elán je Elán nebolo vôbec náhodné. Tomáš Palonder ako Tom, ktorý prišiel o svojho priateľa, dokázal dojať bez toho, aby vydieral.
Nemám veľmi rada plagáty lákajúce divákov na svetové muzikály, prinajmenšom na slovenské pomery je však Rent unikát. Prirodzenosť vystupovania účinkujúcich mala ďaleko od muzikálovej šarže, za čo sa treba režisérovi Martinovi Čičvákovi úprimne poďakovať.
Oceňujem aj civilné kostýmy Marije Havran, v ktorých ani členovia „company“ nepôsobili ako štandardizovaný komparz.
Ak má rok skutočne niečo cez pol milióna minút, ako sa spieva v chytľavom refréne jednej z pesničiek, tak tých približne stoštyridsať minút strávených pri tejto produkcii v divadle Aréna bolo príjemných.