Keď presne pred sto rokmi prezentoval Igor Stravinský svoj balet Svätenie jari, spôsobil v Paríži škandál. Na vtedajšie publikum bola jeho hudba aj námet priveľmi pohanské. Produkciu ITMOI () si objednalo tanečné divadlo Sadlers Wells v Londýne na pripomenutie storočnice tohto diela. Ak chceli prezentovať niečo mystické, nemohli sa obrátiť na lepšieho choreografa ako na Akrama Khana, ktorého bangladešské korene, ale aj vlastné tanečné skúsenosti priam predurčujú na záhadné diela. Nešlo o žiadnu súčasnú interpretáciu známeho diela, ale o pokus dostať sa do duše Stravinského. Britskí kritici sa síce posťažovali, že im Khan nedal šancu nazrieť ani len do vlastnej. ITMOI sa dalo vidieť tento týždeň vo Viedni v rámci významného tanečného festivalu Impuls Tanz, 10. septembra však otvorí sezónu aj v Národnom divadle. Hosťovanie tohto súboru organizuje združenie Full House, ktoré má ambíciou prezentovať v rámci akéhosi otvoreného festivalu špičkové tanečné produkcie, na ktorých sa podieľali aj slovenskí tvorcovia. V tomto prípade ide o Andreja Petroviča, ktorý je dlhoročným asistentom Akrama Khana.
Nová produkcia je plná symbolov spojených témou obete. Dianiu na javisku vládne dáma v bielej krinolíne a náročnom klobúku, ktorá svojou strnulosťou automaticky vyvoláva pocit autority. Je to matka zem, nevesta, či život ako taký? Jej protihráčom je dervišsky pôsobiaci muž v čiernom, ktorý odrieka časti biblického príbehu o Abrahámovi. Cítime napätie medzi súčasným stavom a tým, čo sa rodí, medzi konvenciou a vzdorom voči tradícii, medzi túžbou po živote a neodvratnosťou smrti. Podobne ako v Stravinského predlohe aj tu stretávame dievča vyvolené na obetu. Stane sa zároveň aj budúcou vládkyňou všetkého? Asi každý odchádzal z divadla s vlastnými výkladmi videného, ale asi nikto bez zážitku z hudby, svetelného dizajnu a majstrovstva tanečníkov Khanovho súboru.