SME

Anketa Slávik – čoraz menej prekvapení

BRATISLAVA – Začalo sa hlasovanie do obľúbenej ankety Slávik 2002, ktorú organizátor, produkčný dom Forza, rád nazýva vox populi - hlas ľudu. Anketa je známa, zlatí, strieborní a bronzoví slávici spievali v podobnej súťaži už za socializmu. Slávik

BRATISLAVA – Začalo sa hlasovanie do obľúbenej ankety Slávik 2002, ktorú organizátor, produkčný dom Forza, rád nazýva vox populi - hlas ľudu. Anketa je známa, zlatí, strieborní a bronzoví slávici spievali v podobnej súťaži už za socializmu. Slávik prežil aj rozdelenie Československa. Už päť rokov funguje v inej, novej a modernejšej podobe, zastrešený Forzou a agentúrou Oklamčák, prenášaný Markízou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Umelci si zvyknú vážiť Slávika ako vyjadrenie uznania od ľudí, ktorí počúvajú populárnu hudbu. V Čechách boli kvôli uznaniu ochotní najať si študentov, ktorí vypĺňali hlasovacie lístky, až tohto roku museli organizátori prijať opatrenia a zaviesť hlasovanie len cez mobily. V Českej republike teda majú aspoň nejakú zmenu, u nás je všetko po starom a nič nové neprinesie ani tohtoročný hosť programu - „kráľ diskoték osemdesiatych rokov“ Michal David.

SkryťVypnúť reklamu

Takmer sa nemenia zoznamy interpretov a kapiel a v prvej trojke víťazov si sošky slávikov podávajú stále tie isté mená: Elán, Jožo Ráž, Paľo Habera, Jana Kirschner, Marika Gombitová, Robo Kazík, Senzus. Pravidlá súťaže hovoria, že zoznamy speváčok, spevákov a skupín sa prenášajú z minulého roku do nového kola, takže ťažko čakať, že z rebríčka sami od seba vypadnú hitmejkri (Dušan Hlaváček, Melánia Olláryová, Maduar), ktorí dávno nič nové neurobili.

Nové mená sa do anketových rebríčkov dostanú len vďaka všímavým hlasujúcim, ktorí postrehnú, že pribudli kapely, speváčky alebo speváci. „Nemyslím si, že problém by bol v názve alebo štruktúre programu,“ hovorí Pavol Danišovič, kreatívny riaditeľ Forzy. „Aj k nám sa dostáva pocit, že tá súťaž nie je celkom napínavá, lebo vyhrávajú stále tí istí. Vyhrávajú preto, lebo jednoducho to tak je. Kto je populárny, má aj nejaké spiatočné reakcie,“ dodáva.

SkryťVypnúť reklamu

„Je to vynikajúca spätná väzba aj pre interpretov a pre ľudí z brandže, lebo každý hlasujúci chce mať svojho interpreta čo najpopulárnejšieho zo všetkých možných dôvodov. Je to biznis, o tom to je,“ hovorí Danišovič.

Medzi všetkými možnými dôvodmi sa skvie jeden, ktorý raz na vyhlasovaní slávikov pomenoval Richard Müller, keď povedal, že anketa je o výhre auta. Je nejaký lepší prostriedok, ako prinútiť Slovákov povedať svoj názor? A kto vlastne rozhoduje o poradí v populárnej hudbe - tínedžeri čítajúci svoje časopisy, ktorí nechcú auto, alebo panie listujúce svoje mesačníky a všetci, čo čítajú noviny a chcú auto? Alebo chcú auto všetci. „Auto je motívom, aby sme získali čo najviac hlasov,“ vysvetľuje Pavol Danišovič. „Ak už niekto hlasuje, určite na lístok napíše aj toho svojho.“

SkryťVypnúť reklamu

A Jano Baláž za Elán dodáva: „To auto neponúkajú interpreti.“

DENISA VOLOŠČUKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  2. Na Marka oharka do jarka
  3. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  7. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 13 886
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 467
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 361
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 326
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 647
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 821
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 541
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 071
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  2. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  3. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  4. Katarína Mikolášová: Banja Luka je dnes živým centrom kultúry a turistiky
  5. Adriana Boysová: Volajme ho Sam. Vypočutý Bohom.
  6. Martin Šuraba: Harry Potter: Čarodejnícky almanach
  7. Jozef Černek: Ako vznikajú kulisy
  8. Ľuboš Vodička: Technické múzeum vo Viedni
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 590
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 240
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 254
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 669
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 596
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 703
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 056
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 519
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu