Začala sa 29. ročník prehliadky neprofesionálnych filmov - Tatranský kamzík

Liptovský Hrádok 11. októbra (TASR) - Celoštátna súťažná prehliadka neprofesionálnych filmov, 29. ročník Tatranského kamzíka, začala sa dnes v Mestskom ...

Liptovský Hrádok 11. októbra (TASR) - Celoštátna súťažná prehliadka neprofesionálnych filmov, 29. ročník Tatranského kamzíka, začala sa dnes v Mestskom kultúrnom stredisku v Liptovskom Hrádku.

Do nedele sa bude prezentovať 63 súťažných a 10 nesúťažných filmov s minutážou od jednej do dvadsať minút. Premietnu snímky z 11 krajín, medzi nimi aj zo Slovenska, Českej republiky, Nemecka, Talianska a Iránu.

Filmy sú rozdelené do troch kategórií, v prvej predstavia medailóny ľudových umelcov a tradičné zvykoslovie na vidieku, nielen slovenskom. Ďalšie kategórie tvoria filmy o tvorbe a ochrane životného prostredia a o ľudskom štýle života.

Okrem sledovania súťažných snímok si môže divák vypočuť fundovaný rozbor filmov od porotcov-profesionálnych filmárov zo Slovenska, Českej republiky a Švajčiarska. Hodnotia scenár, kameru, dramaturgiu, réžiu, komentár aj hudbu.

Celoštátny sviatok neprofesionálnych filmových tvorcov v Liptovskom Hrádku pripravili okrem iných Národné osvetové centrum Bratislava, Liptovské osvetové stredisko Liptovský Mikuláš a Asociácia filmových amatérov a videoamatérov.

Informácie o podujatí dnes TASR informoval odborný pracovník Liptovského osvetového strediska v Liptovskom Mikuláši Michal Vrbňák.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 208
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 950
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 844
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 680
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 242
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 097
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 4 617
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 451
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 756
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 729

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Everest bude ešte ťažší. Čakanie v zápche môže horolezcov stáť život

Hillaryho výšvih – poslednú veľkú prekážku pri výstupe zničilo zemetrasenie.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Na premiéru v Cannes chcel prísť s opicou. Švédsky režisér si uťahuje zo sveta umenia

Ruben Östlund má na festivale komédiu s riaditeľom múzea v hlavnej úlohe.

Náš večerníček bodoval v zahraničí, no televízia ho odkladala. Teraz sa obáva volieb

Animovaný seriál Ivana Popoviča vznikal trinásť rokov. Konečne ho odvysielajú celý.

Dizajnérka loga Burger King: Mala som málo slobody. Ľudí aj tak nezaujímajú obaly

Debbie Millmanová navrhovala komerčné značky aj odznaky pre Hillary Clintonovú.

Americká dizajnérka zhodnotila naše značky: Plechovka kofoly by sa mala zmeniť

Debbie Millmanová pracovala s Pepsi, či so Star Wars. Ukázali sme jej naše výrobky.