Jeho hudbu pravidelne nehráva žiadne komerčné alebo verejnoprávne rádio a neobjavuje sa v televízii. Napriek tomu dokáže Andrej Šeban odohrať úspešné turné s vyše tridsiatimi koncertmi a vypredať dva večery za sebou bratislavský klub MMC.
V prvej lige slovenských komerčných kapiel dnes asi nie je žiadna, ktorá by sa mohla pochváliť takouto bilanciou. Je to dobrá správa pre slovenskú hudbu a dôkaz, že ak máme v slovenskej hudbe problém, bude skôr na strane interpretov, ako na strane fanúšikov. Ľudia, zdá sa, stále hľadajú kvalitu a sú ochotní za ňou prísť.
Sála MMC bola upravená na sedenie a to je ten správny formát na ozajstný zážitok z tejto hudby. Celý večer sa niesol v znamení Šebanovho perfekcionizmu. Mesiace príprav na turné sa odrazili v každom detaile. Výborný dizajn zvuku, svetiel a pódia, detailná dramaturgia koncertu. Avizovaný kvadrofonický zvuk sa však výraznejšie prejavil iba na bicích nástrojoch.
Na pódiu síce bol priestor na improvizáciu, ale nie na náhody. Výsledkom bol veľmi sugestívny koncertný zážitok.
Andrej Šeban Band nie je len skupina zameniteľných muzikantov okolo slávneho frontmana, ale skutočný kapelový projekt. Z troch mladých hudobníkov síce cítiť rešpekt, ale v rámci koncertu dostávajú obrovský priestor. Daniel Špiner počas celého koncertu komunikuje so Šebanom, práve medzi jeho klávesovými harmóniami a Šebanovými gitarovými melódiami sa odohrávajú tie najzaujímavejšie zvraty večera. Basgitarista Peter Rusňák a bubeník Michal Fedor majú obrovský dynamický rozptyl a dokážu dominovať alebo hrať až úchylne ticho.
Ja osobne Andreja Šebana vnímam ako jedného z najlepších interpretov a autorov slovenských textov, preto mi v tomto programe chýbalo viac pesničiek z albumov Časozber alebo Bezvetrie. Slovenčina sa z pódia ozvala až v štyroch skladbách na záver vyše dvojhodinového koncertu.
Či ho už však vnímate ako pesničkára, skladateľa, gitarového hrdinu, alebo experimentátora, jeho tvorba má jednu hudobnú podstatu. Je to hudba spätá s touto krajinou a preto stále dokáže oslovovať toľkých ľudí.
Autor: Juraj Benetin