SME
Piatok, 19. apríl , 2019

Ako sa mení Slovensko II.

Pozrite si fotografie Borisa Németha a Jána Viazaničku na tému osláv 1150. výročia príchodu sv. Cyrila a Metoda.

Fotografi, Boris Németh a Ján Viazanička pokračujú vo svojom dokumentárnom projekte o Slovensku.

„Počas roka 2012 sme sa snažili vytvoriť čo najkomplexnejšiu správu o živote v našej krajine. Doplnili sme ju fotografiami z ostatných rokov, keďže sa tejto téme obaja venujeme už dlhšie,“ hovoria autori.

Vlani nadviazali na svoj projekt a začali pracovať na trochu užšie zameraných témach. Sústredili sa na priebeh osláv 1150. výročia príchodu sv. Cyrila a Metoda na naše územie, na výstavbu diaľnic a oblasti Tatier a Dunaja, ktoré dopĺňajú fotografiami z iných miest Slovenska.

Do konca januára môžete vidieť výber fotografií v koncepcii Miriam Petráňovej v šalianskej galérii Focesa.

Boris Németh (.týždeň) a Ján Viazanička (SITA) sú absolventmi Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave. Hlavnou ambíciou projektu Premeny Slovenska je kontinuálne zaznamenávať spôsob a formu života na Slovensku. Autori sa zameriavajú na rôznorodé udalosti a situácie – od marginálnych, každodenných a zdanlivo bezvýznamných až po masové podujatia, festivaly, náboženské rituály, demonštrácie a protesty.

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Zala.

Muellerova správa: Rusko sa pokúsilo ovplyvniť voľby, Trump pre vyšetrovanie panikáril

Ľudia okolo Trumpa čakali, že im informácie od Rusov pomôžu.

Donald Trump.
Momentka zo zápasu Rakúsko - Slovensko v príprave na MS v hokeji 2019.
Lekári musia výsledky krvného testu vnímať s ohľadom na anamnézu pacienta. Hodnoty ovplyvňujú viaceré faktory ako napríklad životospráva, hmotnosť či užívané lieky.

Neprehliadnite tiež

Z filmu Cyntoryn zvieratiek.
Rozhovor

Režisér Kollár: Slovenské seriály stavajú len na hercoch, to je chyba

Priemerný scenár znamená priemerný výsledok.

Producent a režisér Michal Kollár nakrútil film Červený kapitán, ktorý po rokoch zlomil divácky rekord
Dušan Jurkovič – Jindřich Merganc – Otmar Klimeš. Kochovo sanatórium. 1928 – 1932, Bratislava. Archív Ivy Mojžišovej – Slovenské múzeum dizajnu
Obal štrnástej nahrávky Madonny.