Skupina Depeche Mode vraj nechcela provokovať cirkev ani puritánov, no viackrát sa jej to podarilo. Napríklad jedným zo svojich najväčších hitov Personal Jesus. Osobnému Ježišovi sa dalo zavolať, mal číslo (01) 675 2277.
Neuveriteľné sa stalo skutočnosťou, keď 11. marca 1988 prvýkrát v dejinách zavítala do socialistického Československa skupina Depeche Mode.
V tom čase tu mala už tisícky fanúšikov, ktorí doma starostlivo opatrovali vzácne kúsky ich dovtedajších LP platní, prácne dovezených zo Západu, alebo počúvali temnú synth-rockovú hudbu novej vlny na predpotopných kazetových magnetofónoch, kde si ich nahrávali z rakúskych, prípadne maďarských hitparád.
Na ulici nebol problém spoznať tých najvernejších – punkový nádych vizuálu charakterizovaný čiernou koženou bundou a vlasmi dohora boli signálom, že dotyčný vie, čo je „Hudba pre masy“. Tak sa volal práve aktuálny album štvorice Dave Gahan, Martin Lee Gore, Andrew Fletcher a Alan Wilder. A najväčší boom ich ešte len čakal.
V tieni závislosti
V Budapešti, kde kapela pár dní predtým koncertovala, boli podujatia takéhoto formátu trochu bližšie svojim možnostiam, no predsa - pocit, že idoly prídu do rodnej krajiny, bol neopakovateľný.
Organizátori pražského koncertu vtedy zaznamenali deväťdesiattisíc žiadostí o lístky a mnohým fanúšikom muselo byť jasné, že ide o malý zázrak, ktorý sa už nezopakuje.
Veď deň pred očakávaným pražským koncertom čiernych majstrov syntetizátorových zvukov sa v Bratislave ohlasovala sviečková manifestácia, na ktorej občania chceli upozorniť na dodržiavanie občianskych práv veriacich i neveriacich.
Vtedajšia moc proti nim potom ostro zakročila. Nikto by vtedy nepovedal, že o štyri roky kapela (síce pred dočasným rozkladom a s tieňom drogovej závislosti svojho lídra) zavíta do Prahy opäť, a bez toho, žeby musela prekračovať železnú oponu.
Hit z lodného kufra
Hudobníkom pôvodom z britského priemyselného mesta Basildon východne od Londýna sa v kontinentálnej Európe už dlhšie páčilo.
V Miláne, kam sa presunuli z Nemecka, začali pár mesiacov po pražskom koncerte v máji 1989 pracovať s novým producentom Floodom na albume so zatiaľ neznámym názvom. Na trhu sa objaví asi o trištvrte roka.
V tom čase boli muzikanti vo veľkej pohode – všetci mali priateľky a za letných talianskych večerov si voľne užívali život aj mimo práce v štúdiu.
Vo vzduchu už viseli Gahanove problémy s drogami a ťažké depresie Andyho Fletchera, no nezadržateľne sa schyľovalo k zrodu Personal Jesus - skladby, ktorá si onedlho podmaní svet.