Výtvarník Igor Kalný pochádzal z rodiny publicistu Slava Kalného, ktorý bol v 60. rokoch minulého storočia šéfredaktorom Smeny a neskôr mu zakázali verejne pôsobiť. Z ideologických dôvodov neprijali Igora Kalného na vysokú školu, kde by mohol získať profesionálne výtvarné vzdelanie, napriek tomu je jeho prejav zrelý, výrazný a osobitý.
Tvoril len čosi vyše desaťročia. Mal blízko ku generačne starším kolegom: Milanovi Bočkayovi, Mariánovi Mudrochovi, Igorovi Minárikovi, Ľubomírovi Ďurčekovi, ale aj k literátom a predstaviteľom alternatívneho kultúrneho života.
Takmer polovicu jeho pozostalosti tvoria ceruzkové kresby štruktúr, ktoré vznikali zvyčajne v seriálovo nadväzujúcich cykloch. Tá, ktorú vidíme, však nepatrí do žiadneho cyklu.
„Štruktúrové kresby charakterizuje meditatívnosť, hravosť a trpezlivosť, ktoré podľa pamätníkov a Igorových priateľov vznikali zväčša počas nočných hodín,“ hovorí kurátorka Daniela Čarná.
Základom farebných a čiernobielych štruktúrových kresieb (väčšinou na ručnom papieri) je čiara. Kalný skúmal jej možnosti, spájal čiary do sietí, osnov a mriežok, hral sa s ich modifikáciami, prechodmi motívov naprieč viacerými hárkami papierov. Vytváral písmená a tvary, ktoré umiestňoval do riadkov, niekedy využíval kresbu pomocou strojopisu, ktorú možno vnímať aj ako skrytú inšpiráciu či poctu práci otca. Jednotlivé tvary vpisoval či vkresľoval do riadkov ako do denníka, možno aj preto pri týchto kresbách častejšie využíval menšie „zošitové“ formáty.