Kreslia buď tak ako bežný smrteľník – s ceruzkou v ruke, alebo nechávajú kresliť stroje či nástroje: bager, motorku, rozkývaný zvon, sláčik, balón, vetrom ohýbaný konár stromu, na ktorom je pripevnená ceruzka.
Rozmerné dielo s nezapamätateľným názvom Lsjkdghvoisdvgh vzniklo tým prvým, rukodielnym spôsobom. Postup však predsa len nebol celkom štandardný: autori si kresbu striedali, vymieňali, každý pridával svoje bez toho, aby vopred plánovali, čo presne vznikne.
Takto kreslili takmer sedem mesiacov. „Na začiatku sme mali len rámcovú predstavu, čo bude vznikať, ale pracovali sme bez predchádzajúcich skíc, takže výsledná podoba sa rodila priamo na papieri,“ hovorí David Böhm.
Čiastočne sa vracali k motívom, ktoré spracúvali v predchádzajúcich dielach, v cykle Oxymoron (2011): opakovanie, kulisy a pohľady za kulisy, zmeny meradiel, konštrukcie z trámov a driev, ktoré by v skutočnosti nefungovali, momenty rozkladu a rúcania.
„Začali sme, celé to vznikalo pod rukami a až spätne sme boli schopní opísať, kde sa nám aký motív už objavil,“ vysvetľuje Böhm. Bola to skrátka dlhá improvizácia s ceruzkou v ruke, ktorú si obaja autori zjavne užili. A aj z názvu je zrejmé, že hra chlapcov neprestala baviť ani po poslednej čiare.
Dielo: Lsjkdghvoisdvgh, 2012, ceruzka na papieri, 414 x 273 cm
Výstava: DARKER THAN BLACK, SODA gallery, Školská 8, Bratislava, 19. 2. – 4. 4. 2014