Odpovede, kto dostane Oscara, sa už druhý rok hľadali aj na Facebooku, Twitteri a YouTube.
Klávesnice s písmenami, ktoré tvoria meno Leonardo DiCaprio, už musia byť v amerických domácnostiach vydraté.
Marketingoví experti z Adobe Digital Index počítali, koľkokrát sa jeho meno spomenulo v predoscarovom čase na sociálnych sieťach. Zanalyzovali 1,8 milióna údajov a výsledok je tento: 575-tisíckrát.
Keby rozhodoval ľud
DiCaprio hrá extravagantného finančného podvodníka Jordana Belforta vo filme Vlk z Wall Street a keby mal o Oscaroch rozhodovať americký ľud, bol by vďaka tejto úlohe jednoznačným víťazom.
Matthew McConaughey by nemal skoro žiadny nárok. Kritikom sa možno páčilo, ako hral HIV pozitívneho kovboja vo filme Klub poslednej nádeje, ale do statusov, postov a rôznych komentárov sa dostal len 29-tisíckrát.
O spoločnosti Adobe píše The Hollywood Reporter. Doteraz vraj skúmala, koľko sa o filmoch na sociálnych sieťach hovorí pred premiérou a skúšala odhadnúť ich tržby v kinách. Do svojho výskumu zahŕňala Facebook, Twitter, Tumblr aj YouTube.
Tento rok sa prvýkrát odhodlala na oscarové predpovede, vedomá si rizika, že hlasujúci členovia americkej akadémie nemusia mať rovnaký vkus ako masové publikum.
Aj keď akadémia bojuje o vyššiu sledovanosť odovzdávania Oscarov a aspoň širším zoznamom nominovaných sa mu snaží nadbiehať.
Konkurencia má iný názor
Konkurenčnou spoločnosťou v oscarových predpovediach je marketingová spoločnosť Exponential.
Aj ona sleduje dianie na sociálnych sieťach, ale svoju vzorku si vyberá tak, aby čo najviac kopírovala zloženie americkej akadémie, respektíve demografickú rôznorodosť jej členov. Premiéru mala vlani a začala dobre: víťazstvo predpovedala filmu Argo.
Ak ide o najlepšiu herečku, s Adobe a Exponential sa tento rok zhodnú: Oscara mala vyhrať Cate Blanchett za film Blue Jasmine.
V iných hlavných kategóriách sa už trochu rozchádzajú. Adobe za najlepší film pasoval Gravitáciu režiséra Alfonsa Cuaróna a cenu pre najlepšieho režiséra mal podľa nej vyhrať Steve McQueen za drámu 12 rokov otrokom.
Exponential to videla naopak, najlepším filmom mal byť 12 rokov otrokom a za najlepšieho režiséra určila Cuaróna.
No a pripravovala Leonarda DiCapria na to najhoršie: cenu pre herca v hlavnej úlohe pripisovala Matthewovi McConaugheymu.
Ani takmer 600-tisíc komentárov nemalo byť zárukou toho, že jedna z najväčších hereckých osobností konečne dostane Oscara.