Ruska Pirtskhlava predstavuje v Bratislave trojrozmernú fotografiu

Bratislava 1. novembra (TASR) - Fotografiu ponorenú do trojrozmerného priestoru divadelnej scény možno spoznať na výstave v Bratislave. Do Umeleckej ...

Bratislava 1. novembra (TASR) - Fotografiu ponorenú do trojrozmerného priestoru divadelnej scény možno spoznať na výstave v Bratislave. Do Umeleckej besedy slovenskej ju doniesla mladá ruská výtvarníčka Natália Pirtskhlava.

Nevšedná expozícia je aktom moderného ponímania fotografie, ktorá vychádza z jednorozmernosti a priestor sa stáva virtuálnym i hmatateľným súčasne. Pre autorku je fotografia syntézou integrujúcou rozličné odvetia vedy a umenia. Nová je aj jej metóda spracovania obrazu vplyvom orientalizmu. Ojedinelá je tiež pohyblivá fotografia súčasne premietaná diaprojektorom na stenu i na ňu kolmú priesvitnú plachtu.

Pirtskhlava je rodáčka z gruzínskeho mesta Tbilisi (1974), kde absolvovala katedru sochárstva Akadémie výtvarných umení. Potom študovala fotografiu v Izraeli. Autorskú výstavnú premiéru mala v minulom roku v Moskve, kde aj teraz žije.

Výstava sa koná v rámci Mesiaca fotografie a potrvá do 24. novembra.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 427
  2. Legendárna Transsibírska magistrála 8 039
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 674
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 517
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 475
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 907
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 799
  8. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 742
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 657
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 165

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce, žiadnu legislatívu z Bruselu preto netreba.

DOMOV

Na policajtov útočili autom členovia bankomatovej mafie

Policajný prezident Tibor Gašpar informoval o incidente v obci Opoj.

KOMENTÁRE

A toto vám ako napadlo, pani Nicholsonová?

Kým Pašku musela schladiť Laššáková, Nicholsonovú poslal do reality Galko.

Neprehliadnite tiež

Horehronské spevy majú zápis v UNESCO. Čo pre to muselo Slovensko urobiť?

Vo svetovom kultúrnom dedičstve nemáme veľa zápisov. Na vine môže byť zložitý proces schválenia.

Môže byť z toho ešte aj Oscar. Herečka zo Slovenska stúpa ďalej

Film s Alexandrou Borbély zaujal americkú akadémiu.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Podarilo sa nemožné, nový film zachránil Hviezdne vojny

Nové Hviezdne vojny sa môžu stať filmom roka.

Katarína Kerekesová: Aj pavúky riešia ľudské poklesky

Animovaný seriál Websterovci bol dva roky len vo vývoji. Akú širokú cieľovku obsiahne?

Jan P. Muchow: Pri Beatles nevadilo, že nepoznali noty. Nikto ich neodsudzoval

Známy český skladateľ filmovej hudby si spomína, že ho režiséri zvykli žiadať, aby hudbou zachránil, čo oni nevedeli nakrútiť.