SME

Hudobníci zarábajú na internete tichom

Mladá americká skupina vymyslela nový model získania peňazí cez službu Spotify.

Mladá americká skupina vymyslela nový model získania peňazí na turné cez internetovú službu Spotify. Ak im to vyjde, fanúšikom chcú ponúknuť všetky koncerty zadarmo.

Volajú sa Vulfpeck, pochádzajú z Michiganu a prišli na spôsob, ako prekabátiť internetovú streamovaciu službu Spotify.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vydali album obsahujúci len ticho, žiadne nástroje, hlasy ani nijaké iné zvuky. A svojich fanúšikov vyzvali, aby si ho nechali pustený celú noc.

Ak sa im takýmto spôsobom podarí zarobiť dostatok peňazí, vyrazia na turné a všetky koncerty budú bez vstupného.

SkryťVypnúť reklamu

Reklama na ticho

Ako to vlastne funguje? Spevák Jack Stratton v propagačnom videu tvrdí, že za jedno prehratie „piesne“ dostáva kapela 0,005 dolára.

Každá z desiatich skladieb na albume Sleepify je trochu dlhšia než tridsať sekúnd, čo je minimálny čas počúvania, aby sa skladbe prirátalo prehratie.

Za hodinu sa dá vygenerovať 120 prehratí, pri osemhodinovom spánku ich bude 960. Jeden fanúšik takto pre kapelu cez službu Spotify zarobí 4,8 dolára. Ak by to spravili všetci naraz, suma za jednu noc dosiahne až sedemtisícdvesto dolárov.

Po týždni od uvedenia majú skladby Vulfpecku v priemere 250­-tisíc prehratí. Znamená to, že podľa výpočtov by už mala kapela získať dvanásťtisícpäťsto dolárov. Hudobníci motivovali fanúšikov aj tým, že lokality koncertov budú vyberať podľa toho, kde sa ich album streamoval najviac.

SkryťVypnúť reklamu

Načítavam video...

Prvý bol John Cage

Hovorca Spotify ocenil dôvtipnosť nápadu. Zároveň dodal, že sa im predsa viac páčila predchádzajúca tvorba kapely.

Využívanie ticha preslávil v roku 1952 avantgardný skladateľ John Cage. Počas jeho skladby 4'33'' hudobníci namiesto nástrojov používajú iba stopky a nechávajú tak vyniknúť prirodzené zvuky prostredia.

Kým Cage priniesol novátorský zvukový experiment, pri Vulfpecku možno skôr hovoriť o novátorskom marketingovom ťahu.

Podľa magazínu Billboard by úspech projektu znamenal novú formu interakcie s fanúšikmi a mohol by zmeniť vnímanie nezávislých umelcov aj pohľad na streamovacie služby.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  2. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  8. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 10 601
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 895
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 860
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 047
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 240
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 843
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 780
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 547
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (13. - 19.6.1925)
  2. Eva Gallova: Vyšetrovanie podozrivej smrti slávneho maliara Raffaela Santi a druhý raz bol slávnostne pochovaný
  3. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  4. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  5. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  6. Katarína Mikolášová: Banja Luka je dnes živým centrom kultúry a turistiky
  7. Adriana Boysová: Volajme ho Sam. Vypočutý Bohom.
  8. Martin Šuraba: Harry Potter: Čarodejnícky almanach
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 931
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 132
  3. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 987
  4. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 385
  5. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 863
  6. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 652
  7. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 5 560
  8. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 658
  1. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  2. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  3. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  4. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  5. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  7. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  8. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
SkryťZatvoriť reklamu