SME

Hudobníci zarábajú na internete tichom

Mladá americká skupina vymyslela nový model získania peňazí cez službu Spotify.

Mladá americká skupina vymyslela nový model získania peňazí na turné cez internetovú službu Spotify. Ak im to vyjde, fanúšikom chcú ponúknuť všetky koncerty zadarmo.

Volajú sa Vulfpeck, pochádzajú z Michiganu a prišli na spôsob, ako prekabátiť internetovú streamovaciu službu Spotify.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vydali album obsahujúci len ticho, žiadne nástroje, hlasy ani nijaké iné zvuky. A svojich fanúšikov vyzvali, aby si ho nechali pustený celú noc.

Ak sa im takýmto spôsobom podarí zarobiť dostatok peňazí, vyrazia na turné a všetky koncerty budú bez vstupného.

SkryťVypnúť reklamu

Reklama na ticho

Ako to vlastne funguje? Spevák Jack Stratton v propagačnom videu tvrdí, že za jedno prehratie „piesne“ dostáva kapela 0,005 dolára.

Každá z desiatich skladieb na albume Sleepify je trochu dlhšia než tridsať sekúnd, čo je minimálny čas počúvania, aby sa skladbe prirátalo prehratie.

Za hodinu sa dá vygenerovať 120 prehratí, pri osemhodinovom spánku ich bude 960. Jeden fanúšik takto pre kapelu cez službu Spotify zarobí 4,8 dolára. Ak by to spravili všetci naraz, suma za jednu noc dosiahne až sedemtisícdvesto dolárov.

Po týždni od uvedenia majú skladby Vulfpecku v priemere 250­-tisíc prehratí. Znamená to, že podľa výpočtov by už mala kapela získať dvanásťtisícpäťsto dolárov. Hudobníci motivovali fanúšikov aj tým, že lokality koncertov budú vyberať podľa toho, kde sa ich album streamoval najviac.

SkryťVypnúť reklamu

Načítavam video...

Prvý bol John Cage

Hovorca Spotify ocenil dôvtipnosť nápadu. Zároveň dodal, že sa im predsa viac páčila predchádzajúca tvorba kapely.

Využívanie ticha preslávil v roku 1952 avantgardný skladateľ John Cage. Počas jeho skladby 4'33'' hudobníci namiesto nástrojov používajú iba stopky a nechávajú tak vyniknúť prirodzené zvuky prostredia.

Kým Cage priniesol novátorský zvukový experiment, pri Vulfpecku možno skôr hovoriť o novátorskom marketingovom ťahu.

Podľa magazínu Billboard by úspech projektu znamenal novú formu interakcie s fanúšikmi a mohol by zmeniť vnímanie nezávislých umelcov aj pohľad na streamovacie služby.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok na odľahlom severe
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 9 913
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 5 222
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 936
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 451
  5. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 946
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 458
  7. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 422
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 369
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Filip Svetlošák: Nechajte sa zavrieť do truhly alebo poďte hľadať bratislavské neóny
  2. Samuel Ivančák: Ako je to medzi nebom a zemou? Bratislavské publikum zažilo premiéru novej piesne Petra Lipu
  3. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (13. - 19.6.1925)
  5. Eva Gallova: Vyšetrovanie podozrivej smrti slávneho maliara Raffaela Santi a druhý raz bol slávnostne pochovaný
  6. Daniel Bíro: Komiksy manga sú v súčasnosti tále populárne a obľúbené. Vedeli ste, že majú charakteristický štýl kresby a čítania?
  7. Melita Gwerková: Keď sa múza stane slávnejšou ako jej obdivovateľ
  8. Zuza Fialová: Viac konzumu - viac nešťastia. Súmrak modernity v dvoch zásadných knihách.
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 868
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 369
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 236
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 538
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 526
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 349
  7. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 5 904
  8. Rado Surovka: Vám, v parlamente, už naozaj hrabe.... 5 279
  1. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  2. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  3. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  4. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  5. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  6. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  7. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  8. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
SkryťZatvoriť reklamu