Hudobníci zarábajú na internete tichom

Mladá americká skupina vymyslela nový model získania peňazí cez službu Spotify.

Mladá americká skupina vymyslela nový model získania peňazí na turné cez internetovú službu Spotify. Ak im to vyjde, fanúšikom chcú ponúknuť všetky koncerty zadarmo.

Volajú sa Vulfpeck, pochádzajú z Michiganu a prišli na spôsob, ako prekabátiť internetovú streamovaciu službu Spotify.

Vydali album obsahujúci len ticho, žiadne nástroje, hlasy ani nijaké iné zvuky. A svojich fanúšikov vyzvali, aby si ho nechali pustený celú noc.

Ak sa im takýmto spôsobom podarí zarobiť dostatok peňazí, vyrazia na turné a všetky koncerty budú bez vstupného.

Reklama na ticho

Ako to vlastne funguje? Spevák Jack Stratton v propagačnom videu tvrdí, že za jedno prehratie „piesne“ dostáva kapela 0,005 dolára.

Každá z desiatich skladieb na albume Sleepify je trochu dlhšia než tridsať sekúnd, čo je minimálny čas počúvania, aby sa skladbe prirátalo prehratie.

Za hodinu sa dá vygenerovať 120 prehratí, pri osemhodinovom spánku ich bude 960. Jeden fanúšik takto pre kapelu cez službu Spotify zarobí 4,8 dolára. Ak by to spravili všetci naraz, suma za jednu noc dosiahne až sedemtisícdvesto dolárov.

Po týždni od uvedenia majú skladby Vulfpecku v priemere 250­-tisíc prehratí. Znamená to, že podľa výpočtov by už mala kapela získať dvanásťtisícpäťsto dolárov. Hudobníci motivovali fanúšikov aj tým, že lokality koncertov budú vyberať podľa toho, kde sa ich album streamoval najviac.

Prvý bol John Cage

Hovorca Spotify ocenil dôvtipnosť nápadu. Zároveň dodal, že sa im predsa viac páčila predchádzajúca tvorba kapely.

Využívanie ticha preslávil v roku 1952 avantgardný skladateľ John Cage. Počas jeho skladby 4'33'' hudobníci namiesto nástrojov používajú iba stopky a nechávajú tak vyniknúť prirodzené zvuky prostredia.

Kým Cage priniesol novátorský zvukový experiment, pri Vulfpecku možno skôr hovoriť o novátorskom marketingovom ťahu.

Podľa magazínu Billboard by úspech projektu znamenal novú formu interakcie s fanúšikmi a mohol by zmeniť vnímanie nezávislých umelcov aj pohľad na streamovacie služby.

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 233
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 275
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 984
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 161
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 863
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 398
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 546
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 292
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 020
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 722

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

Prečítajte si desať základných otázok a odpovedí týkajúcich sa osýpok, ich prenosu, príznakov, možnej epidémie a ochrane pred nakazením.

KOMENTÁRE

Keď sú osýpky v hlavách

Keď sa na osýpky neočkovalo, ročne sa nimi nakazilo 10- až 20-tisíc detí.

EKONOMIKA

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami. Oprávnene?

Prvého mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér.

Neprehliadnite tiež

Orhan Pamuk: Som zo stavu vo svojej krajine smutný

Najznámejší turecký spisovateľ bol hviezdou budapeštianskeho knižného festivalu.

Gorillaz napodobňovali Pokémon Go. Nový album predstavili aj na Slovensku

Animovaná kapela dokazuje, že raz budú z hudobníkov len hologramy.

Slovenská literatúra? Je to ako umývať vysoké okná špongiou na krátkej tyči

Keby sme hlbšie ovládali Freudov systém, písali by sme lepšie o minulosti.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop