SME

Hudobníci zarábajú na internete tichom

Mladá americká skupina vymyslela nový model získania peňazí cez službu Spotify.

Mladá americká skupina vymyslela nový model získania peňazí na turné cez internetovú službu Spotify. Ak im to vyjde, fanúšikom chcú ponúknuť všetky koncerty zadarmo.

Volajú sa Vulfpeck, pochádzajú z Michiganu a prišli na spôsob, ako prekabátiť internetovú streamovaciu službu Spotify.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vydali album obsahujúci len ticho, žiadne nástroje, hlasy ani nijaké iné zvuky. A svojich fanúšikov vyzvali, aby si ho nechali pustený celú noc.

Ak sa im takýmto spôsobom podarí zarobiť dostatok peňazí, vyrazia na turné a všetky koncerty budú bez vstupného.

SkryťVypnúť reklamu

Reklama na ticho

Ako to vlastne funguje? Spevák Jack Stratton v propagačnom videu tvrdí, že za jedno prehratie „piesne“ dostáva kapela 0,005 dolára.

Každá z desiatich skladieb na albume Sleepify je trochu dlhšia než tridsať sekúnd, čo je minimálny čas počúvania, aby sa skladbe prirátalo prehratie.

Za hodinu sa dá vygenerovať 120 prehratí, pri osemhodinovom spánku ich bude 960. Jeden fanúšik takto pre kapelu cez službu Spotify zarobí 4,8 dolára. Ak by to spravili všetci naraz, suma za jednu noc dosiahne až sedemtisícdvesto dolárov.

Po týždni od uvedenia majú skladby Vulfpecku v priemere 250­-tisíc prehratí. Znamená to, že podľa výpočtov by už mala kapela získať dvanásťtisícpäťsto dolárov. Hudobníci motivovali fanúšikov aj tým, že lokality koncertov budú vyberať podľa toho, kde sa ich album streamoval najviac.

SkryťVypnúť reklamu

Načítavam video...

Prvý bol John Cage

Hovorca Spotify ocenil dôvtipnosť nápadu. Zároveň dodal, že sa im predsa viac páčila predchádzajúca tvorba kapely.

Využívanie ticha preslávil v roku 1952 avantgardný skladateľ John Cage. Počas jeho skladby 4'33'' hudobníci namiesto nástrojov používajú iba stopky a nechávajú tak vyniknúť prirodzené zvuky prostredia.

Kým Cage priniesol novátorský zvukový experiment, pri Vulfpecku možno skôr hovoriť o novátorskom marketingovom ťahu.

Podľa magazínu Billboard by úspech projektu znamenal novú formu interakcie s fanúšikmi a mohol by zmeniť vnímanie nezávislých umelcov aj pohľad na streamovacie služby.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Kultúra

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 060
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 028
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 831
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 947
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 628
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 475
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 958
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 534
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu