Je to projekt, ktorý má zlepšiť kvalitu počúvania hudby. Na portáli Kickstarter získal takmer šesťnásobok požadovanej podpory.
NEW YORK. Kanadský hudobník a spevák Neil Young vyzbieral prostredníctvom kampane na webovej stránke Kickstarter vyše než šesť miliónov dolárov pre svoju rozbiehajúcu sa hudobnú spoločnosť PonoMusic.
Tá plánuje predávať vlastné prenosné audioprehrávače a hudbu vo vysoko kvalitnom digitálnom formáte.
Kampaň sa trvala od 12. marca a bola uzatvorená keď do nej vyše 18-tisíc podporovateľov prispelo čiastkou vyše 6,2 milióna dolárov, pričom základným cieľom bolo získať 800-tisíc dolárov.
PonoMusic je dosiaľ tretím najlepšie financovaným projektom na Kickstarteri. Youngov prenosný audioprehávač s názvom PonoPlayer sa začne predávať v októbri za 399 dolárov.
Spoločnosť PonoMusic zároveň odštartuje prevádzku svojho internetového hudobného obchodu, odkiaľ si bude možné za poplatok stiahnuť skladby v takej podobe, v akej "po prvýkrát zazneli počas nahrávania v štúdiu".
Vysoké rozlíšenie a prirodzený zvuk piesní majú konkurovať stratovým formátom, akým je napríklad MP3. Výraz pono, ktorým 68-ročný Young pomenoval svoju spoločnosť, pochádza z havajčiny a znamená poctivosť.
Projektom Pono chce Neil Young ponúknuť poslucháčom hudbu v takej kvalite ako ju hudobníci nahrali.
Čítajte viac tu >>