Aj vtedy trápili ľudí podobné problémy ako dnes. V maďarizovanom Rakúsko-Uhorsku na prahu prvej svetovej vojny ponúkali riešenia, ako za výhodnú cenu zabrániť neželanému chrápaniu alebo lámaniu opätkov na dámskych lodičkách.
A hoci reklamná inzercia v našich periodikách za okolitým svetom ešte značne zaostávala, potrebná kreativita jej rozhodne nechýbala.
„Už v roku 1903 vyšli v Amerike prvé dve príručky o psychológii reklamy, v Rakúsko-Uhorsku však bola reklama na začiatku 20. storočia pomerne jednoduchá a stala sa v prvej fáze najmä vecou intuície,“ hovorí šéf Katedry marketingovej komunikácie na Univerzite Komenského v Bratislave Pavel Horňák.
Pre svoju zložitú ekonomickú situáciu už v tom čase stará monarchia za modernými krajinami zaostávala, inzercia však napriek tomu vo väčšine periodík v tom čase nechýbala a bola dávno ich neodmysliteľnou súčasťou, tvorila nakoniec už v tom čase zaujímavú časť ich príjmov. Výnimkou neboli ani slovenské noviny a časopisy, ktoré vychádzali pred sto rokmi.
Zlaté obdobie reklamy v novinách
Trendy vo svete v tom čase prinášali predovšetkým reklamy, ktoré útočili na sny a túžby ľudí.