Brusel 8. novembra (TASR) - Moby, Sophie Ellis Bextorová,
Tiziano Ferro, A-Teens a ďalšie hviezdy populárnej hudby spojili
svoje sily s Európskou komisiou ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Brusel 8. novembra (TASR) - Moby, Sophie Ellis Bextorová,
Tiziano Ferro, A-Teens a ďalšie hviezdy populárnej hudby spojili
svoje sily s Európskou komisiou v boji proti fajčeniu mladých ľudí.
Komisia dnes v Bruseli odštartovala za pomoci kanadskej
chlapčenskej skupiny b4-4 druhú časť kampane "Cíť sa slobodný povedať
nie", ktorej cieľom je presvedčiť mladých Európanov, aby nezačínali
fajčiť a pokiaľ už začali, aby sa tohto zlozvyku čím skôr zbavili.
Hoci kampaň bude prebiehať len v členských štátoch EÚ, komisár
pre zdravie David Byrne je presvedčený, že prostredníctvom
paneurópskych televíznych staníc ako MTV a Eurosport sa dostane aj
k mladým ľuďom na Slovensku a v ostatných kandidátskych krajinách.
"Cieľom nie je len EÚ, odkaz kampane je určený pre celú Európu,"
vyhlásil Byrne.
Od dnešného dňa sa bude vo vysielaní 38 televíznych staníc
a v 5000 kinosálach na území EÚ pravidelne objavovať krátky klip,
v ktorom populárni speváci a skupiny vyzývajú mladých ľudí, aby
nefajčili.
"Buďte cool - nefajčite," prihovára sa mladým vychádzajúca
britská hviezda Sophie Ellis Bextorová, ktorú preslávil hit Murder On
The Dancefloor. V klipe sa objavuje aj americký spevák Moby, Talian
Tiziano Ferro, švédska skupina A-Teens a ďalší s jednotným odkazom:
povedzte nie cigaretám.
Všetci umelci vystupujú v kampani bez nároku na honorár
a televízne stanice poskytli vysielací čas zdarma. Komisia už v máji
zorganizovala prvú časť kampane, ktorú vtedy podporili futbalové
hviezdy.
Komisár Byrne dnes pripomenul, že takmer 37 percent mladých
Európanov pravidelne fajčí. "Je všeobecne známe, že osem z desiatich
ľudí, ktorí fajčia, začali medzi 12. a 18. rokom života. Keď sa raz
dostanú do zajatia nikotínu, nemajú skutočne na výber. Preto chceme,
aby mladí ľudia povedali tabaku nie, kým majú možnosť voľby,"
vyhlásil.
Zároveň vyzval na harmonizáciu európskej legislatívy, ktorá by
zakázala reklamu na tabakové výrobky. "Prišiel čas vypískať tabak
preč z javiska," dodal komisár Byrne.
Kampaň "Cíť sa slobodný povedať nie" disponuje na tri roky
rozpočtom 18 miliónov eúr a mala by osloviť najmenej 36 miliónov
mladých ľudí vo veku 12-18 rokov.