Návštevníkov bratislavského festivalu Wilsonic, ktorý sa uskutočnil v klubovej atmosfére Ateliéru Babylon a oproti minulosti trval iba jeden deň, zasiahol silný príval severského frontu. Live vystúpenie dánskeho projektu Sekuoia, za ktorým stojí mladučký producent Patrick Alexander Bech-Madsen, strhlo vďaka oživeniu elektronickej hudby organickými prvkami a experimentálnosťou, ktorá mala miestami až kontemplatívny charakter.
Islandskú futuretro diskotéku predviedol tým najdivokejším a najzábavnejším spôsobom enfant terrible Hermingervill. Jedinečným prvkom, ktorý dotváral jeho pop-synth-rhythm show, bol theremín. Grandióznym vrcholom večera bolo vystúpenie islandského hudobníka a skladateľa Bena Frosta, ktorý sa Bratislave predstavil tretí raz.
Ako znie juke zo severu, prišiel na Wilsonic ukázať nórsky producent a DJ Slick Shoota. Jeho set bol vyskladaný ako z vlastnej produkcie a remixov, tak i footworkových klasík chicagskej scény. Na Wilsonicu sa opäť objavil rakúsky producent CID-RIM, ktorý vydáva pod škótskym vydavateľstvom LuckyMe. UK zvuk návštevníkom festivalu priblížil svojou selekciou Bobby Tank.
Slovenskú hudobnú scénu prezentovali producenti Stratasoul a Jimmy Pé. Spolu s Jimmym sa na pódium postavili i hostia, ktorí sa spolupodieľali na vzniku jeho nedávneho albumu Insomnia, konkrétne dvojica DJ-ov Biomat a Trick aka „Biotrick“ a speváčka Tante Elze.
Wilsonic má teda za sebou ďalší ročník. Podľa ohlasov i návštevnosti je zrejmé, že Bratislava si určite potrebuje udržať svoj mestský festival, zameraný na elektronickú hudbu v jej rôznych podobách. Základom úspechu bol dobre vyskladaný a vyvážený line-up a festivalu tiež pomohlo, že sa vrátil do centra mesta.
Posun k menšiemu a indoorovému podujatiu bol prínosom, tento formát je konkurencieschopnejší v súčasnom prostredí rozrastajúcej sa klubovej scény. Navyše je už otestovaný vo forme podujatí známych ako Microwilsonic či klubovej podoby festivalu v KC Dunaj.
Autor: Terezia Šabová