BRATISLAVA - Nový album nitrianskej skupiny Horkýže slíže je mesiac po vydaní zlatý. K šesťtisíc predaným nosičom dopomohlo zaužívané meno skupiny, ale hlavne fingovaná žaloba slovenského zabávača Joža Pročka, ktorá vyniesla skupinu do popredia záujmu slovenských médií. Pročko nakoniec zo súdnej kauzy vyrobil materiál pre reláciu Je to možné?!
Manažérka skupiny Katarína Hrivňáková priznáva, že svoj podiel na úspechu posledného albumu nesie aj zabávač Markízy. „Neprikladala by som tomu ale veľký význam. Naša skupina existuje roky bez mediálneho šumu. Fanúšikov nelákajú škandály, ale hudba,“ dodáva manažérka, ktorá za skupinu odmieta takúto formu reklamy.
Tá vyhovuje skôr hudobnému vydavateľstvu Monitor EMI Slovakia. Firma v polovici októbra rozbehla bežnú promokampaň, ktorá sa po Pročkovom vstupe zmenila na mediálne šialenstvo. „Nikdy sme nemali v médiách podobnú reklamu. Skupina bola na predných stranách slovenských denníkov, v spravodajstve televízie Markíza, kde dokonca pustili aj spornú pesničku. Nebyť tejto umelej kauzy v živote by sme ich tam nedostali,“ hovorí promotérka firmy Renáta Tomášová.
Horkýže slíže si za desať rokov existencie vybudovali stabilné publikum. Už ich predchádzajúci album bol zlatý. Z predposlednej nahrávky skupiny Festival Chorobná (2001) sa za jeden rok predalo nadštandardných 7500 kusov. Z novinky Kýže slíž, obsahujúcej pieseň Denník, v ktorej sa v súvislosti s Pročkom spieva slovo „blbec“, sa od konca októbra tohto roku predalo o tisíc kusov viac, ako na Slovensku stanovuje hranica Medzinárodnej federácie fonografického priemyslu. Zlatú platňu v súčasnosti získa interpret, ktorý predá viac ako päťtisíc kusov nosičov. (peb)