Útlocitní diváci si poplačú, študijné typy môžu pri novinke Christophera Nolana špekulovať o vesmíre.
Treba vidieť - to jediné bude platiť, kým opadne ohúrenie z úžasných troch hodín veľkolepej sci-fi drámy Christophera Nolana. A treba si spraviť názor, čo nebude jednoduché. Interstellar s Matthewom McConaugheym totiž patrí medzi najrozpornejšie zážitky filmovej sezóny.
Ešte sme nevideli rodinnú drámu, kde postavy lietajú na druhý koniec galaxie, cestujú päťrozmernou realitou, čiernymi aj červími dierami vesmíru a rozličným tempom starnú podľa Einsteinovej teórie relativity. Ešte tu nebola prednáška z teoretickej fyziky, z ktorej diváčky bez doktorátu odchádzajú dojaté a v slzách.
Interstellar je príbeh plný vizuálnych efektov, v ktorom nejde o nič menšie ako o prežitie ľudstva a predsa je komorný: málokedy vidíme viac ako päť postáv v zábere. Príbeh je kolísavo sofistikovaný a vzápätí pritiahnutý za vlasy. Napriek snahe filozofovať pripomína detský Star Trek, nie Kubrickovu Vesmírnu odyseu.
A emócie bičuje príliš konvenčným, spielbergovským spôsobom (Steven Spielberg mal film pôvodne režírovať). Bez podobných rozporov však nie je sama autorova osobnosť.
Tri a pol miliardy dolárov
Filmár, ktorý podľa britských novín Guardian dokázal „rebootovať blockbuster“ a nakrútil osem filmov, ktoré mali tržbu v kinách tri a pol miliardy dolárov, žije skromným životom. Talent, ktorý stelesňuje filmárčinu 21. storočia, neholduje digitálnym technológiám.