Nymfomanka
Najviac sa po Novom roku na Slovensku chodilo na Nymfomanku. Zvedavých na nový film Larsa von Triera bolo len za prvý víkend rekordných šesťtisíc ľudí.
Za mesiac ich bolo tridsaťtisíc - medzi nimi návštevníci multiplexov, čiže nielen obligátni diváci z klubov. Napríklad pred bratislavským kinom Lumiére sa na vstupenky ťahal rad von na ulicu.
Bola to dobrá odpoveď na názory, že to médiá preháňajú a ide len o bublinu. Faktom je, že v návštevnosti žiaden artfilm Nymfomanku číslo jeden neprekonal, ani druhý diel s premiérou 6. februára.
Presne tak to chceli dánsky filmár Lars von Trier a spoločnosť Zentropa. Najprv bola kampaň k filmu, ktorá pôsobila, ako keby šokujúcim prvkom filmu mal byť sex a nahota, potom prišla správa, že producenti museli film rozdeliť na dve časti.
Keď sa preto objavila informácia o cenzúre, pre ktorú na plátnach bude iba jemná verzia a tá tvrdšia, bez cenzúry, má byť až na dévedéčku, už aj znalci zaváhali, či to nie je iba ďalší prvok marketingu.