Prečo by sme nemohli na spoluprácu prizvať Daft Punk? Pýtal sa umelecký vedúci tanečnej sekcie Parížskej opery Benjamin Millepied, keď o svojich plánoch rozprával pre rádio Europe 1. Nápad osloviť francúzske elektronické duo sa mu nezdá vôbec výstredný, presne toto vraj balet potrebuje, ak ho ľudia majú považovať za tanec budúcnosti.
„Títo hudobníci sú veľmi hĺbaví, nad každým projektom, ku ktorému sú prizvaní, veľa rozmýšľajú,“ povedal Millepied. Nepúšťajú sa do vecí len tak hocijako, uvidíme, či sa naše cesty v budúcnosti spoja. Ich hudba má v Parížskej opere rozhodne miesto.“
Choreograf Benjamin Millepied má za sebou úspešnú kariéru v New Yorku, v roku 2009 spolupracoval na pozoruhodnom filme Darren Aronofského Čierna labuť a keď mal iba tridsaťpäť rokov, stal sa šéfom baletu v Paríži. Vedenie opery ho v experimentoch podporuje, súhlasí s tým, že len v netradičným a premyslených predstaveniach sa môže naplno prejaviť skrytý talent tanečníkov.
To, že teraz spomenul možnú spoluprácu s Daft Punkom, nie je až také prekvapivé. V programe na parížsku sezónu 2015/2016 je už zapísaný James Blake, elektronická hviezda z Británie.