Lovci hláv
FK Nostalgia, 19.30
Polícia v Los Angeles musela začiatkom tohto týždňa zasahovať, keď sa nórski filmári po odovzdávaní Oscarov vybrali na svoj súkromný večierok. V súťaži mali režiséra Mortena Tylduma, ktorý nakrútil Kód Enigmy, a hoci cenu americkej akadémie nezískal, oslavy boli búrlivé.
Organizoval ich Nórsky filmový inštitút a produkčná spoločnosť Trollbound Entertainment a policajti prišli až dvakrát, aby urobili poriadok, píše nórsky denník Dagbladet. Najprv oslávencov prosili, aby boli tichšie, potom im večierok museli rovno ukončiť.
S podobnou razanciou nakrútil Morten Tyldum aj film Lovci hláv, ktorý mal svetovú premiéru pred pár rokmi. Adaptoval v ňom populárnu knihu Jo Nesboa a hral sa v ňom s vtipným paradoxom. Neďaleko Osla sa stal veľký zločin a nórska polícia je pri vyšetrovaní bezmocná, zúfalá a neschopná – pretože v tejto pokojnej krajine nie je na veľké zločiny zvyknutá.
Tam keď niekto ráno ohlási, že mu cez noc ukradli auto, dostane pokojnú odpoveď, aby sa najprv poriadne prebral z opice a šiel sa pozrieť, či ho nezaparkoval na vo vedľajšej ulici.
Zápletka v Lovcoch hláv sa krúti okolo krádeže stomiliónového obrazu, tá na seba naviaže niekoľko vrážd. To, že vychádza z prostredia výtvarného umenia, neznamená, že Morten Tyldum silou-mocou trval na jemnej estetike, naopak, niekoľko scén je riadne naturálnych. Väčšiu námahu si dal s tým, aby skombinoval svet násilia s humorom.
Nejakým takým, s akým teraz on a jeho kolegovia prijali príkazy losangelskej polície a potom o tom ešte aj informovali nórske médiá.
Andrej Šeban a Jiří Stivín
Ateliér Babylon, 20.00, Bratislava
Vlani mal Andrej Šeban turné po Slovensku a keď hral v bratislavskom klube MMC, hral s kvadrofonicko-priestorovým zvukom. Také čosi naše publikum ešte nezažilo, preto sa aj jeden koncert musel pridávať.
Dnes bude Andrej Šeban v Babylone, tentoraz vystúpi s českým inštrumentalistom, bývalým kameramanom, neskôr džezmenom a špecialistom na starú hudbu. Obaja hudobníci sú veľké osobnosti a sú ľahko rozpoznateľní. Spája ich málo vídaná schopnosť improvizovať, ktorá, samozrejme, vychádza z tvrdej a dlhej prípravy.