Nedávno sa vrátil z Číny s filmovou cenou za kameramanský výkon v poviedkovom filme Deti. Aj keď v hranom filme ním debutoval, Tomáš Stanek rozhodne nepatrí medzi začiatočníkov.
Od apríla máme na Slovensku troch Tiantanov, filmové ceny z čínskeho filmového festivalu v Pekingu za film Jara Vojteka Deti. Jednu z nich ste dostali. Čo pre vás znamená?
Je príjemné myslieť si, že v porote, ktorej predsedal Luc Besson a sedel v nej aj Kim Ki-duk, si možno niekto všimol kameramanský zámer. Že robota, ktorú som do filmu vložil najlepšie, ako som vedel, zaujala. Cenu väčšinou dostáva režisér alebo herci.
Musia sa tiež asi stretnúť priaznivé okolnosti, všetko do seba zapadnúť. Zloženie ľudí v porote v rámci hodnotenia musí rezonovať s témou filmu, s jeho spracovaním. Nemyslím si, že každý film, ktorý by bol ocenený, by cenu zákonite dostal aj na inom festivale. Teraz nám to vyšlo. Vnímam to ako čosi jedinečné.