Striptér svoju prácu tak ľahko neopustí. Spýtajte sa Channinga Tatuma

Príbeh Magica Mikea, tanečníka z nočného už má v kinách pokračovanie. A medzitým sa v Kunstahalle naši výtvarníci a výtvarníčky oficiálne prihlásili k feminizmu

Magic Mike XXL.

Magic Mike XXL

Kino tip

otvarak_res.jpg

Kto pred tromi rokmi videl film Stevena Soderbergha, ten vie. Magic Mike, to je mladý Američan, ktorý nemá žiadny účet v banke, len peniaze, čo dostáva na ruku. Presnejšie do rozkroku. Keď si potom s hrubým zväzkom jednodolároviek príde vypýtať pôžičku, bankovej úradníčke sa nezdá veľmi dôveryhodný. Kariéra striptéra v nočnom klube ju akosi nevie presvedčiť o tom, že by tento chlapec mohol byť finančne zodpovedný a schopný viesť usporiadaný a zmysluplný život. A predsa. Mohol.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podobné nedorozumenie vyvolal aj film samotný. Pred jeho premiérou sa vyrobila upútavka, ktorá navodzovala dojem, že do kín prichádza gýčová zábava pre bezstarostných tínedžerov. S populárnym Channingom Tatumom v hlavnej úlohe. Vôbec sa v nej nehovorilo o tom, že autorom filmu je oscarový režisér a že v ňom bude citlivo aj s vtipom hovoriť o mužskom dozrievaní a veľkých životných rozhodnutiach. A že Channing, tiež bývalý striptér, v ňom hrá chlapca, ktorý práve premýšľa nad tým, či bude noci tráviť v prítomnosti jačiacich, ale citovo nezaangažovaných žien, alebo presvedčí aspoň jednu, že si svoj život vie predstaviť aj inak.

Film Magic Mike mal taký úspech u divákov aj u kritiky, že sa musela nakrútiť aj druhá časť, tentoraz s dvojnásobným rozpočtom - 15 miliónov dolárov. Soderberg síce ustúpil do úzadia, réžiu prenechal svojmu bývalému asistentovi a sám si ponechal len kameru a strih, lenže Channing Tamtum medzitým herecky vyrástol. Nový príbeh zastihol Magica Mikea v čase, keď sa snaží živiť ako dizajnér a výrobca nábytku. Že má na to talent, naznačila už prvá čas. Lenže zrazu sa ozvú starí priatelia a on celkom náhodou z rádia začuje pesničku, na ktorú zvykol v striptízovom klube tancovať. Čo urobí?

Fem(inist) Fatale

Výstava/Dom Umenia, Bratislava

Galéria Kunsthalle má minimálne jeden veľký bonus – do jej priestorov možno nazrieť zvonka, hoci aj z električky či počas zmrzlinovej prechádzky, navyše priamo v centre hlavného mesta. V jej „výklade“ visia teraz nové plagáty. Na prvý pohľad vyzerajú ako propaganda za rodinu alebo návrat k vizuálu kedysi tu sídliaceho mobilného operátora či reklama na detský olejček. Až keď si prečítate, čo na nich stojí, môžete spozornieť. Napríklad: „Niektoré deti žobrú, že chcú mať tiež dve mamy. Hovorím im, že majú predsa otca, a to je tiež fajn, nie?“

Hádam sa vás taký výrok dotkne na správnom mieste – jeho autorka sa hrá s témou rodičovstva osôb rovnakého pohlavia a deje sa to na výstave s názvom Fem(inist) Fatale. Minulý týždeň ju otvorili vystavujúci umelci a umelkyne pred pomerne slušnými davmi návštevníkov.

Je to u nás vôbec prvá skupinová výstava, ktorá sa k feministickému východisku otvorene hlási. Pol roka po extrémoch vyvolaných referendom možno práve nadišiel správny čas opýtať sa umením, ako vlastne slovenský feminizmus žije. Hĺbku témy garantuje aj spolupráca s feministickým kultúrnym časopisom Aspekt a rodovo orientovaným časopisom Glosolália.

Vystavujú nielen ženy – medzi autormi a autorkami nechýbajú Anna Daučíková, Lucia Dovičáková, Eva Filová, Jana Bodnárová, Milan Mikuláštík, Martin Piaček, Ivana Šáteková, Jana Štěpánová, Mária Čorejová a Petra Čížková. Svojimi dielami reagujú na súčasný stav našej spoločnosti z feministického pohľadu.

Názov výstavy ironicky odkazuje na známy fenomén femme fatale ako na jeden zo symbolov rodového klišé. Autori a autorky pracujú s témou ženskej osudovosti na novom princípe – osudovou sa už nestáva zvodná žena, ktorá existuje predovšetkým pre mužský pohľad, ale práve feminizmus ako postoj.

podval_res.jpg

M. R. Štefánik ako Anna Daučíková. FOTO - MARTIN PIAČEK

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 735
  2. Vizuálny smog je problém 10 675
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 5 072
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 832
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 138
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 032
  7. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 2 644
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 536
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 156
  10. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 121