Striptér svoju prácu tak ľahko neopustí. Spýtajte sa Channinga Tatuma

Príbeh Magica Mikea, tanečníka z nočného už má v kinách pokračovanie. A medzitým sa v Kunstahalle naši výtvarníci a výtvarníčky oficiálne prihlásili k feminizmu

Magic Mike XXL.

Magic Mike XXL

Kino tip

otvarak_res.jpg

Kto pred tromi rokmi videl film Stevena Soderbergha, ten vie. Magic Mike, to je mladý Američan, ktorý nemá žiadny účet v banke, len peniaze, čo dostáva na ruku. Presnejšie do rozkroku. Keď si potom s hrubým zväzkom jednodolároviek príde vypýtať pôžičku, bankovej úradníčke sa nezdá veľmi dôveryhodný. Kariéra striptéra v nočnom klube ju akosi nevie presvedčiť o tom, že by tento chlapec mohol byť finančne zodpovedný a schopný viesť usporiadaný a zmysluplný život. A predsa. Mohol.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podobné nedorozumenie vyvolal aj film samotný. Pred jeho premiérou sa vyrobila upútavka, ktorá navodzovala dojem, že do kín prichádza gýčová zábava pre bezstarostných tínedžerov. S populárnym Channingom Tatumom v hlavnej úlohe. Vôbec sa v nej nehovorilo o tom, že autorom filmu je oscarový režisér a že v ňom bude citlivo aj s vtipom hovoriť o mužskom dozrievaní a veľkých životných rozhodnutiach. A že Channing, tiež bývalý striptér, v ňom hrá chlapca, ktorý práve premýšľa nad tým, či bude noci tráviť v prítomnosti jačiacich, ale citovo nezaangažovaných žien, alebo presvedčí aspoň jednu, že si svoj život vie predstaviť aj inak.

Film Magic Mike mal taký úspech u divákov aj u kritiky, že sa musela nakrútiť aj druhá časť, tentoraz s dvojnásobným rozpočtom - 15 miliónov dolárov. Soderberg síce ustúpil do úzadia, réžiu prenechal svojmu bývalému asistentovi a sám si ponechal len kameru a strih, lenže Channing Tamtum medzitým herecky vyrástol. Nový príbeh zastihol Magica Mikea v čase, keď sa snaží živiť ako dizajnér a výrobca nábytku. Že má na to talent, naznačila už prvá čas. Lenže zrazu sa ozvú starí priatelia a on celkom náhodou z rádia začuje pesničku, na ktorú zvykol v striptízovom klube tancovať. Čo urobí?

Fem(inist) Fatale

Výstava/Dom Umenia, Bratislava

Galéria Kunsthalle má minimálne jeden veľký bonus – do jej priestorov možno nazrieť zvonka, hoci aj z električky či počas zmrzlinovej prechádzky, navyše priamo v centre hlavného mesta. V jej „výklade“ visia teraz nové plagáty. Na prvý pohľad vyzerajú ako propaganda za rodinu alebo návrat k vizuálu kedysi tu sídliaceho mobilného operátora či reklama na detský olejček. Až keď si prečítate, čo na nich stojí, môžete spozornieť. Napríklad: „Niektoré deti žobrú, že chcú mať tiež dve mamy. Hovorím im, že majú predsa otca, a to je tiež fajn, nie?“

Hádam sa vás taký výrok dotkne na správnom mieste – jeho autorka sa hrá s témou rodičovstva osôb rovnakého pohlavia a deje sa to na výstave s názvom Fem(inist) Fatale. Minulý týždeň ju otvorili vystavujúci umelci a umelkyne pred pomerne slušnými davmi návštevníkov.

Je to u nás vôbec prvá skupinová výstava, ktorá sa k feministickému východisku otvorene hlási. Pol roka po extrémoch vyvolaných referendom možno práve nadišiel správny čas opýtať sa umením, ako vlastne slovenský feminizmus žije. Hĺbku témy garantuje aj spolupráca s feministickým kultúrnym časopisom Aspekt a rodovo orientovaným časopisom Glosolália.

Vystavujú nielen ženy – medzi autormi a autorkami nechýbajú Anna Daučíková, Lucia Dovičáková, Eva Filová, Jana Bodnárová, Milan Mikuláštík, Martin Piaček, Ivana Šáteková, Jana Štěpánová, Mária Čorejová a Petra Čížková. Svojimi dielami reagujú na súčasný stav našej spoločnosti z feministického pohľadu.

Názov výstavy ironicky odkazuje na známy fenomén femme fatale ako na jeden zo symbolov rodového klišé. Autori a autorky pracujú s témou ženskej osudovosti na novom princípe – osudovou sa už nestáva zvodná žena, ktorá existuje predovšetkým pre mužský pohľad, ale práve feminizmus ako postoj.

podval_res.jpg

M. R. Štefánik ako Anna Daučíková. FOTO - MARTIN PIAČEK

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Kultúra

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 932
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 994
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 12 952
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 759
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 453
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 611
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 428
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 8 299
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 862
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 347