Bratislava 13. februára (TASR) - Spolu 60 slovenských firiem sa doteraz prihlásilo na 21. medzinárodné veľtrhy módy STYL a obuvi KABO, kolekcia jeseň/zima 2003/2004, ktoré sa konajú 18. až 20. februára tohto roka vo výstavnom areáli v Brne.
Na ploche takmer 850 štvorcových metrov (m2) sa na veľtrhu STYL za SR predstaví 50 firiem, ktorých výrobný program je zameraný na pánsku, dámsku a detskú konfekciu, bielizeň, módne doplnky a oblečenie pre šport a voľný čas. V tomto ročníku, informovala manažérka veľtrhu Libuša Vlachová, z hľadiska počtu vystavovateľov SR opäť predstihla Poľsko. Najväčšiu expozíciu bude mať tradične Makyta Púchov. Svoje výrobky budú ponúkať aj spoločnosti Slovena a Modex (Žilina), Merina (Trenčín), Maytex (Liptovský Mikuláš), Levitex (Levice), Pleta Plus (Banská Štiavnica), Slovenka a Gukotex (Banská Bystrica), Nella Top (Nitra), Novodev (Nové Zámky), Texicom (Ružomberok) a Richelieu (Bardejov). Bielizeň a pančuchový tovar privezú FAVAB (Bratislava). Pulóvre a komplety z jeansového materiálu Meryl-Actisystem, ktorý je posledný rok hitom na západných trhu, budú od firmy Nylstar z Humenného.
Prehliadku módnych trendov obuvi a kožených výrobkov na ploche 140 m2 ponúkne návštevníkov veľtrhu KABO aj 10 firiem zo SR, čo však neprevýši ponuku poľských vystavovateľov, upresnila L. Vlachová.
Oba veľtrhy, upresnila, sú mixom najnovších trendov módy svetových a českých tvorcov. Výstavné pavilóny na veľtrhoch obsadia popri zahraničných firmách predovšetkým českí vystavovatelia. Spolu sa na ploche 17 000 m2 predstaví 900 vystavovateľov z 21 krajín, z toho na podujatí STYL (13 000 m2) bude 675 subjektov a na KABO viac ako 200. Oba veľtrhy zaznamenali medziročne nárast plochy, prenajatej zahraničným firmám, a to o 16 % (STYL), respektíve o 27 % (KABO). Najviac zástupcov na veľtrhy vysielajú SR, Poľsko a Turecko.
V rámci veľtrhov je pripravený sprievodný program s módnymi prehliadkami a odbornými seminármi. Veľký záujem medzi vystavovateľmi je o súťaž Zlaté ramienko. Tá je ocenením a tým aj zviditeľnením firmy a osobnosti brandže za výkony minulého roka.
Odbornej verejnosti sú určené prvé dva dni veľtrhov, záverečný laickej verejnosti. Okrem obchodných rokovaní sú STYL a KABO príležitosťou na sondovanie trhov, hľadanie nových partnerov a tiež inšpiráciu pre obmenu výrobného programu.