Sme stopercentne rozhodnutí uskutočniť šou 23. marca,“ povedal hovorca Akadémie John Pavlik. Ale pripustil, že podujatie by v dôsledku udalostí vo Washingtone či na Blízkom východe predsa len mohli odložiť. „Uvidíme, čo sa bude diať, potom sa dáme dokopy a rozhodneme, čo ďalej.“ Práve pre neobyčajne rozsiahle bezpečnostné opatrenia by organizátori tak neradi posúvali termín.
Pokiaľ ide o výnosy z tejto noci nocí, ABC získa na reklamách vyše 78 miliónov dolárov. Za reklamy sa platí po milión tristopäťdesiattisíc za každých 30 sekúnd. Za sedem spotov na cadillaky zaplatia General Motors 9 a pol milióna. No stále hrozí, že vysielanie môže zatieniť či prerušiť mimoriadne vojnové spravodajstvo. Mediálny analytik Mel Burning sa vyjadril pre časopis Variety: „Podľa našich prieskumov chcú mať diváci uprostred vojny informácie, chcú vidieť správy.“ Pripustil, že chcú aj zábavu, ale milú, príjemnú, rodinnú a žiadny tvrdý realizmus. Dodal, že zadávatelia reklamy dúfajú, že protagonisti Oscarov nevyužijú preberanie cien na protivojnové vyhlásenia. „Ceny Akadémie sú zábavná, nie politická šou.“
Udeľovanie Oscarov nezrušili ani za druhej svetovej vojny. Vtedy ich však ešte neprenášala televízia.
(bbc, reuters)