Košické Bábkové divadlo uviedlo stú reprízu Moliérovej hry Tartuffe

Košice 7. apríla (TASR) - Stú reprízu klasickej Moliérovej komédie Tartuffe z roku 1664 uviedlo dnes v rámci Dní francúzskej kultúry košické Bábkové ...

Košice 7. apríla (TASR) - Stú reprízu klasickej Moliérovej komédie Tartuffe z roku 1664 uviedlo dnes v rámci Dní francúzskej kultúry košické Bábkové divadlo.

Je to prvá hra na experimentálnej scéne Jorik, ktorá dosiahla takýto vysoký počet repríz nielen vďaka svetoznámemu francúzskemu autorovi a komediálnemu žánru, ale aj vynikajúcej réžii Valentína Kozmenka - Delinde a hereckým výkonom protagonistov, uviedol pre TASR manažér divadla Alexander Pallesitz. Doteraz videlo predstavenie probližne 8000 divákov.

Jubilejnú premiéru uviedli v spolupráci s organizátorom Dní francúzskej kultúry - Francúzskou alianciou. Komédia, odkrývajúca obraz doby a neustále sa opakujúce "choroby" moci je aktuálna aj preto, že vo Francúzsku začali polemiky o pôvodnosti Moliérovho diela.

V hlavnej úlohe sa už po stý raz predstavil Attila Bocsárszky, postavu Orgona zveril režisér Ivanovi Sogelovi a Orgonovu dcéru si namiesto chorej Táne Tomašiakovej zahrala Mariana Ďurčeková.

Tartuffe je "pragmatik", ktorý v túžbe po svojom zabezpečení a výhodách je schopný využiť všetky dostupne prostriedky - klamstvo, vypočítavosť, ba dokonca aj vlastné telo. V konečnom dôsledku však ťaží len z toho, čo mu dovolí okolie.

se rč

Najčítanejšie na SME Kultúra


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 613
  2. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 8 108
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 985
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 722
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 7 112
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 138
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 056
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 502
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 759
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 1 914

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

EKONOMIKA

Lajčák hovorí o výbere Evky niečo iné, ako pred mesiacmi

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

Neprehliadnite tiež

Na premiéru v Cannes chcel prísť s opicou. Švédsky režisér si uťahuje zo sveta umenia

Ruben Östlund má na festivale komédiu s riaditeľom múzea v hlavnej úlohe.

Náš večerníček bodoval v zahraničí, no televízia ho odkladala. Teraz sa obáva volieb

Animovaný seriál Ivana Popoviča vznikal trinásť rokov. Konečne ho odvysielajú celý.

Dizajnérka loga Burger King: Mala som málo slobody. Ľudí aj tak nezaujímajú obaly

Debbie Millmanová navrhovala komerčné značky aj odznaky pre Hillary Clintonovú.

Americká dizajnérka zhodnotila naše značky: Kto nazve čipsy, že Slovakia?

Debbie Millmanová pracovala s Pepsi, či so Star Wars. Ukázali sme jej naše výrobky.