Los Angeles 3. júna (TASR) - Takmer 71 miliónov dolárov za prvé tri dni od premiéry zarobil počas uplynulého víkendu momentálne najnavštevovanejší film v USA - počítačom animovaný rodinný film Finding Nemo (Hľadá sa Nemo) spoločností Disney a Pixar. Stal sa tak najúspešnejšou animovanou premiérou všetkých čias, keďže vlaňajší hit Monsters, a.s. odštartoval "len" so 62,6 milióna dolárov.
Hľadá sa Nemo navyše zožal aj vynikajúce recenzie. Hlavnými hrdinami filmu sú malá pestrofarebná korálová rybka Nemo a jej prehnane starostlivý otec Marlin žijúci v tropických vodách okolo Austrálie. Napriek zákazu Nemo hneď prvý deň v škole opúšťa bezpečie korálového útesu a vydáva sa do hlbokej vody. Nanešťastie ho však odchytí športový potápač a neposlušný Nemo končí v akváriu v prístavnej zubnej ordinácii v Sydney. Otec Marlin sa s pomocou modrej korálovej rybky Dory vydáva na komplikovanú cestu za jeho záchranou...
Všetkých päť doterajších spoločných projektov spoločností Disney a Pixar (Toy Story, Život chrobáka, Toy Story 2, Monsters, a.s. a teraz Hľadá sa Nemo) sa v USA umiestnilo na prvom mieste rebríčka. Diváckemu záujmu sa však tešili aj na Slovensku.
Najnovší hit Hľadá sa Nemo sa v slovenských kinách objaví 13. novembra.
12 aj žab